söndag 16 februari 2020

Pigtittaren har fått en plats.



När sonen och F köpte "Huset på höjden" lämnade tidigare ägare lite saker kvar i huset. I ett av rummen stod en pigtittare av modell lite större och den fick jag. 
Någon hade för länge sedan målat "sönder" pigtittaren så att renovera den till ursprung visade sig vara jättesvårt och inte för mig att klara av. Tog därför det drastiska beslutet att "måla den lite till" för att den bättre skulle passa in i vårt hem.

T och jag for runt för att hitta "rätt färg" till härligheten. Jag ville ha en "smutsig" grön färg och hittade en toppenfin nyans. Det visade sig att den var på tok för mycket mintgrön. Så... vad gör då en lösningsfokuserad kvinna... Fixar svart pulverpigment och smutsar till färgen lite till och då blir det med dragning åt det blå hållet. Perfekt för vårt sovrum.




 
 
 



Nu står den där... Pigtittaren. Ännu mer "söndermålad" och det ber jag om ursäkt för.


 



Mina smyckeskrin jag fick av min mormor och morfar när jag var liten flicka med långa flätor, pryder numera sin plats på pigtittaren... och den tunga glasfågeln som jag fick av mamma står bredvid.





Må gott





2 kommentarer:

  1. Ohh men tack för raderna hos mig, det värmer verkligen =D. Så fina era vovvar är =D. Ohh så tjusigt det vart, toppenfint med den färgen mot den andra svarta möbeln

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...