tisdag 18 februari 2020

Sol, värme och lite mjukt att ligga på




Tror inte jag behöver säga att det blåser ute. Idag mätte det 21 sekundmeter i byarna vid Paradiset och jag är livrätt för att något träd eller "grenbumling" ska blåsa ner och förstöra. Det värsta är att vi har inte möjlighet att lägga i båten om något skulle behöva fixas...så jag håller alla tummar jag har att det inte händer något...
T som just nu tänker mer positivt än jag sa igår... "vi behöver i alla fall inte räfsa löv och barr i vår" och det har han rätt i.

Idag har solen visat sig... inte många minuter, men den visade sig och vips landade flickorna på strimman... Bara att bära dit deras bäddar så de fick sol, värme och lite mjukt att ligga på. Tror att vi alla behöver det... sol, värme och lite mjukt att ligga på.






Idag har det inte blivit många knop här i huset (kanske ska tillägga att jag har sportlov denna vecka men kommer inte att sporta mer än att sätta mig och ro i roddmaskinen och promenera med flickorna dock inte samtidigt). Det mest ansträngande idag var nog att skära fruktsallad. Det bästa som finns till frukost ihop med yoghurt och fröblandning och en stor latte. Så... nu är morgondagens fruktsallad fixad och står i kylen.





Nu har jag en diskmaskin att plocka ur. T är med flickorna och låter dem springa av sig med Jackson och hans människa...





Må gott





2 kommentarer:

  1. Så gott med fruktsallad och så härligt de ligger och gottar sig i solen sötisarna. Ja du igår blåste de så folk blåste omkull här, blåser inte fullt lika myket idag

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...