onsdag 8 juli 2009

En tur till Västergötland...

.
T har haft tre vardagar ledigt och det har varit JÄTTESKÖNT. Vi har hunnit med massor och vi har haft kul, men ändå känns det inte som om vi gjort speciellt mycket. Det kanske är så när man är mitt i en renovering. Det går lååååååångsamt, men det går framåt.
.
 

 
.
Simone har hittat en jättefin plats där svalkan kan komma in i hennes päls. Två tassar och svans utanför fönstret och två tassar inne. DET är livet på en pinne. *Flinar åt min poetiska sträng*
.

.
Idag frågade T... (jag vet inte hur många gånger han gjort det) ..."är det ok att grilla flera gånger i veckan?" Å det konstaterade vi raskt att "det är det". Det innebar att idag blev det grillat. Fläskkotletter, färsk potatis, tzatziki och sallad. "Föscha" vad vi ska grilla i morgon. *LER*
.


.
Idag när A kom hem från jobbet fick Snyggingen en gosestund. DET uppskattades av en liten trött vovvekille. Igår hade han en TUFF dag och det visade sig idag med att han nästan sovit HELA dagen.
.
.
 
 
 
Igår förmiddag packade T och jag in vovven i den lilla silvergrå tyska farkosten och styrde hjulen till västergötland. (A var hemma och jobbade) Vi startade med att hälsa på T;s föräldrar. Fick en underbar stund på svärmors balkong. Snyggingen låg vid våra fötter och orkade inte röra sig i värmen. *LER* Tur det för svärmor är lite rädd för killar i Åkes storlek. Svärfar är däremot helt orädd och trygg med Snyggingen vid fötterna.
.
Vid halv tre styrde vi färden vidare till Åkes "pappa Valdo" och hans flock. Vi blev med öppna famnen välkomnade och fick flera timmar av skratt och goda råd. Måste säga att det är underbart att se deras femårige son W, helt självklart putta undan Snyggingen när han blir för närgången.
.
Vi började besöket med att koppla upp tre stora hanvovvar och promenera till en bollplan. Där visade R och K hur de jobbar när de ställer ut sina vovvar. R visade hur T kan jobba med Åke i en utställning och K visade mig hur jag agerar "köttbulle" utanför utställningsringen. Jisses vilken bra "köttbulle" jag kommer bli. *Hur skrytig som helst nu* Hon berättade saker jag inte tänkt på tidigare och det ska vi träna på nu.
TACK snälla Ni för alla bra tips och för att Ni tog er tid med oss. *LER med hela kroppen*
 
 
.
.
R tar en träningsvända med Szabo. Vilka duktiga killar!
.

.
Efter att T sprungit sig varm och flåsig med Snyggingen och spelat lite boll med W, bjöds det på fina smörgåsar och SOMMARTÅRTA. Tyvärr hann jag inte fotografera tårtan. Men jag tar gärna receptet på den ljuvliga tårtbotten. *Viftar med receptboken*
.
Tack än en gång (R,K och W) för en underbar eftermiddag och för att Ni tog Er tid. Vi åkte hem med massor av goda råd och glad känsla i magen. *LER*

.

.
Det tråkiga när vi tränade var, att jag nästan glömde bort att fotografera. Men en film hann jag allt med när fadern Valdo och sonen Åke tränar. *LER*
.
Nu ska jag ta och inspektera ägorna och titta på allt som växer. DET är inte dåligt vad det knakar i rabatter och krukor.
.
Må gott... Av glada och trevliga människor mår man gott.
.

4 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har. Visst är det underbart med djur. Min sambo är tyvärr allergisk så vi kan inte ha några djur, men övriga släkten har djur så man får passa på att gosa när man kommer dit. Min mamma har två katter varav en ser precis likadan ut som er Karin. :)

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för de vänligt orden. Det är tråkigt med allergi om man vill ha en liten "hårboll" hemma. Men Du slipper dammsuga katthår VARJE dag. *LER* Du får det bästa... gosa hos släkten och "hårfria" golv. DET är bra. *LER*

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Helloooo!
    Det ser ju riktigt bra ut "det där" med springandet...
    Ska bli kul att få se "T" i ringen m snyggingen nästa gång=)

    Kram å må så gott
    (jag får väl oxå gå ut å springa vänstervarv nudå hihi!)

    SvaraRadera
  4. *LER skitgulligt* Då ska Du få se när jag INSMETAD i köttbullar hoppar utanför ringen. DET kommer bli en syn för Husmanskostsällskapets stilpoliser.

    Säg till när Du tränar vänstervarv... JAG KOMMER.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...