lördag 25 juli 2009

Internationell hundutställning i RANSÄTER 25/7 -09

.
I morse gick vi upp okristligt tidigt. Snyggingens "Bling" skulle invigas och kl. 06.10 styrde vi mot Ransäter för hundutställning.
Med i bilen var inte bara Snyggingen utan T, A och S. De två sistnämda, sov som ovaggade lammungar i baksätet. Tack snälla hjärtebarnet mitt för att Du blev med och för alla fina bilder Du fixade åt Din "väna moders" blogg... *LER*
.

 
.
Snyggingen var först ut bland alla dobbisar som skulle visas och T gjorde sin debut som handler. JÄTTEBRA tycker jag (som aldrig skulle ge mig ut i ringen) att han klarade detta och med facit i hand vet vi vad han ska förbättra och det är det bara att STORTRÄNA PÅ.

.
Åke blev "Unghundsklassvinnare, 1:a i kvalitet och 1:a i konkurrens och JÄTTEFIN kritik. HIMLARS vad glad och stolt jag är över T som fixade detta med Snyggingen. *LER*
.


.


.


.


 
.
Även pappa Valdo var med idag och blev bästa hane och tvåa i ras. *LER stolt* Visst är han fin, den där pappan. *Helt opartisk*
 
.
.


d .
Idag var också Grizzly (Snyggingens halvbror) med och kom trea bland de stora pojkarna. *GLAD i hela kroppen*
.
 

.










.
 
Åkes SysterYster den Ljuvliga Zita fick visa sitt vackra jag i ömsom sol och ömsom SPÖREGN. Det sistnämnda var INTE kul när det kom. Från strålande och varmt till blött och kallt på bara några sekunder.
Den Ljuvliga gjorde det ändå JÄTTEBRA och kammade hem "Unghundsklassvinnare, 1.a i kvalitet, 1a i konkurrens med HP. *LER MED HELA KROPPEN*
.

 
.


.


.
 
Snyggingen som INTE tycker om regn satte sig gärna under paraplyet tillsammans med S för att titta på Den Ljuvliga och hennes matte.
.
.
OCH HÄR... *pekar neråt i bild* har vi Den BrunaBönan som sopade hem BIR. Himlars vad A fick springa och det gjorde hon bra.
.
.
..
Tanya versus Valdo *LER*
.
.
Dagens skörd av "medaljer" och vi är nu både stolta, trötta och sugna på att träna och "rätta till". Att ställa ut vovve är inte någon "walk in the park" utan ett JÄTTEJOBB med massor av träning bakom. *LER* Själv har jag idag fungerat som "köttbulle" i form av korv i prasslande påse. Har fått springa NÄSTAN lika mycket som dem som är i ringen. *visar hur jag gjorde* Sonen sade vid ett tillfälle att... "lugna ner Dig och fläng inte runt". *Skrattar* MEN det är juh mitt jobb juh och IDAG har jag varit en "HOTdog" utanför ringen.
.
Vill än en gång tacka sonen för att Du orkade kliva upp och bli med och för bilderna. När vi åkte hem sade han att han kan också tänka sig att träna utställning med Snyggingen. *LER* Det ser vi fram emot och tycker ska bli jätteroligt.
.
Sedan vill jag säga ...
.
JÄTTEGRATTIS
.
... till Er som sprang i ringen med vovvarna idag och som fixade fina placeringar, omdömen och "medaljer".
.
Nu ska jag ta en STOR smörgås, en varm dusch och sedan natten... för i morgon är en ny dag och den vill jag inte missa.
.
Må GOTT... JÄTTEGOTT
.

7 kommentarer:

  1. Heisann! Grattis med flott resultat på utsillingen i dag! Så gøy:)
    "Snyggingen" ser rett så " snygg" ut:)

    Vår lille "snygging" er 2 1/2 år gammel, men vi har ikke vært på utstilling med han.

    De er veldig like synes jeg også. I hvert fall ser det slik ut på bildene:)

    Ha en fin kveld:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan och TACK... *LER*

    Då skiljer det inte så mycket på Snyggingarna... Åke fyller 2 i augusti och gick därmed fortfarande i unghundsklassen.

    Må gott

    MVH

    Britt

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig dag i lördags! Nu har även vi återvänt hem och är ganska trött...kanske du hörde i luren hihi!?
    Ett Grattis t T som var jätteduktig i helgen å sen den där "Hotdoggen" oxå såklart!

    Syn bara m fikat där...å regnet!Men så blir det ju fler tillfällen Tjoho=)

    Kram t Er och även ett grattis t Snyggingen

    SvaraRadera
  4. Hejsan och GRATTIS Du med till alla fina "medaljer" och utmärkelser. Hörde i luren att det var en trött Zittamatte jag pratade med.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  5. Hej hej!! Grattis till premiären att visa vovve! Nu är det bara att fortsätta träna och sikta mot nya mål.

    Tack för en blöt med ack så trevlig dag!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack för besöket på min blogg. Kul att se att ni var till Ransäter och fick fina resultat. Vi var också påväg dit med det kom lite andra saker ivägen.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. *LER* Tack det samma Anette. En solig, blöt och trevlig dag.

    Sussi... Jag återkommer gärna och kikar hos DIG.

    Må gott... JÄTTEGOTT.

    *KRAM*

    Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...