onsdag 15 juli 2009

Träning - Paradiset - Choklad

.
Idag har det varit träning med uppfödare A och hennes "BrunaBöna" och L med Snyggingens SysterYster Zita, även kallad "Den Ljuvliga". Vi startade hyfsat tidigt (ca 10.00) med att ställa oss på en brukshundsklubb här i närheten. DET VAR VARMT, men jag ska inte klaga. DET VAR HÖG LUFTFUKTIGEHT. Det är nu jag ska klaga. Även om Snyggingen har fästingdroppar i nacken och som fungerar bra... har jag plockat MÅNGA ÄCKEL på honom. Men enligt mina noterningar är dags för nya droppar nästa vecka men jag ger honom nog dem redan i kväll. Värmen ihop med fuktigheten gör att fästingarna kommer fram... och jag GILLAR DET INTE.

Givetvis glömde jag kameran hemma så någon fotodokumentation från min sida är ovisbar.
Idag tränade vi utställning och platsläggande. Utställningsträningen gick fint. Snyggingen VET vad han ska göra... det är den där matten *pekar på hela mig* som behöver mer träning.
Platsläggande gick RÄTT BRA... Snyggingen låg mellan Bönan och Syrran. Två helt bedårande tjejer som han INTE fått hälsa på eller ens vara i närheten av en "snuff".
Han låg finfint utan ett pip i 2 minuter och 45 sekunder, då kom fenomenet "marsvin i strupen". Efter 4 minuter avbröt jag. Måste ändå säga att så här i efterhand och när jag fått tänka, tycker jag att han fixade det BRA. Vilken kille skulle kunna ligga på stranden med två brudar intill utan att få pipa. *Himlar med ögonen* MEN jag nöjer mig inte med att han får pipa... DET ska jobbas bort.
Tack A och L för en lärorik dag och tack A för fikat på verandan. *LER med hela mig*
.


 
.
Igår förmiddag packade vi bilen med sonen och hans kompis M, Snyggingen, T, mig och MAT för att åka till ön över dagen.
Tidningen lovade REGN men vi chansade och fick en KANONFIN dag med massor av sol, ljumma vindar, grillad kycklig och många skratt.
.


.

A och M tävlar i fiske. Om det gällde STÖRST fiskar vinner, då hade M tagit hem pokalen. Fast skulle vinsten gå till FLEST fiskar vinner, då hade A tagit priset.
Snyggingen tyckte det var lite spännande med sprattlet som de fick upp och som luktade konstigt. Färsk fisk är inget han dagligen får sätta nosen intill. *LER*
.


.
M och T passade på att rulla in STORA "bumlingar". Åke var tvungen att inspektera varje "rull"
.
.

.
A lade "bumlingarna" till rätta.
.

.
Har ett litet paket ligger i köket och väntar på att bli öppnat.
.

.
Det ska jag fixa när T och Åke kommer tillbaka från cykelturen. *Skrattar* Snyggingen springer bredvid och drar T som sitter på cykeln. Jösses... hur skulle det se ut om Snyggingen satt på sadeln. *himlar med ögonen*
.
.
Ha en underbar kväll och må som Choklad... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Härlig träning m sol oxå - de är inte illa...Platsliggning..många minutrar = inte illa=)
    Men nu blir jag ju nyfiken..Paket???
    Är det nåt du inte berättat?

    Kram å vi hörs i luren!

    SvaraRadera
  2. *SKRATTAR* Paketet innehåller CHOKLAD. Skitdyr och SKITGOD. Passade på att njuta två sådana biter igår och det ligger fler kvar i det lilla paketet.

    Må gott CHOKLADGOTT

    *KRAMAR om´na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...