onsdag 28 april 2010

Intervallträning mellan brevlådorna

.
Vissa dagar (inte alla) är bara för mycket... idag var en sådan dag. *pustar* Massor att göra på jobbet och vi avslutar med 1½ timmes möte. Då har det gått i full fart på jobbet ända sedan jag trädde genom dörrarna vid 07.45 och jag är hemma vid 17.20... JAG ÄR SLUT... orkar inte ens laga mat, utan tar fram smörgås, pålägg och varm choklad. Det är gott, men helt klart inte det nyttigaste. *himlar med ögonen* Kan inte alltid vara PERFEKT, juh.
.
Håller på att tjata "hål i huvudet" på min väna moder om "NÄR kan jag börja sätta frön och lökar i rabatterna" och hon svarar tålmodigt... "VÄNTA". *Suckar* Är som en otålig liten barnunge som "VILL NU". Har i alla fall planterat mina pelargonsticklingar. *NÖJD*
.

.
Snyggingen och Bönan har fått börja med löpträning i koppel. Igår startade jag med intervall-löpning mellan brevlådorna på gatan och idag tog sonen dem båda på en timmes löpning. Snyggingen faller snabbt in i trav lite snett bakom, medan Bönan är lite ivrigare och vet inte ännu sin plats. Hon vill dra och springa före... något som vi ska jobba bort.
Grannarna måste ha undrat vad jag och fyrbentingarna höll på med igår, när vi "graciöst" (i alla fall Snyggingen) ömsom sprang och ömsom gick mellan brevlådorna. Bönan var mer av arten "stutsande gummiboll" i intervallet. *Flinar*
Insåg när vi kom in efter vår uppvisning på gatan att det jobbigaste för vovvarna var att TÄNKA. Ena stunden travar-stutsar-skumpar (det sistnämnda gäller nog mest mig) vi fram, för att nästa stund PROMENERA fint och inte vara ivriga. DET var tankejobb i högsta grad och när vi kom in somnade båda ovaggade på hallgolvet. INTE av fysisk aktivitet, då de knappt blivit anfådda utan av att koncentrera sig.
Är det fint väder i morgon när jag kommer hem från jobbet, ska vi upprepa showen. Biljetter finns att beställa och jag ställer upp stolar vid brevlådan för de som vill ha sittplats.
-

.

.
TantKarin har hittat en jättefin plats att vila på. En korgsäng vi fått av "moster". Den ska med till Paradiset när det blir dags.
-
.
Nu... tänker jag göra ingenting... Det är jag värd.
.
Må gott... jag är trötter.
.

2 kommentarer:

  1. Men gumman då!

    Inte konstigt du är trött så som du håller på, springa fram och tillbaka mellan brevlådorna. Jag hoppas verkligen du tittade lite i dom samtidigt, annars är det ju liksom ingen mening kuta omkring sådär *bus ler*

    Hoppas verkligen du får en mycket LUGNARE dag idag på jobbet och hemma.

    Sköt om dig!

    ♥`·.¸.·´. KRAM .`·.¸.·´ ♥

    SvaraRadera
  2. *ASG* Tror inte grannarna blir så glada om jag kikar i deras brevlådor.

    Må gott även Du

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...