måndag 5 april 2010

Kalkat gräsmattan och täckt rosorna

.
Imorgon börjar verkligheten igen och jag har ÄNNU inte fått en EGEN dag, där jag kan ligga i soffan och läsa och bara vara jag. *suckar* Men en sådan dag ska jag ta nästa gång jag har långledigt och då ska jag göra det UTAN att ha dåligt samvete. *Nöjd*
.
Om det är fint väder nästa helg, ska vi börja slipa och måla båten. För TÄNK OM isen går upp och båten inte är klar för sjösättning. *bävar*
.

.
Tanterna har haft GULDSTUNDER i helgen. TantSimone är soldyrkare av stora mått, medan TantKarin vandrar mellan solens strålar och den lite svalare skuggan.
.

.

.

.

.

.
Äntligen har snön nästan försvunnit från framsidan av huset. Lavendeln vi satte förra våren ser ut att ha klarat sig. *pustar* Var lite orolig över att den skulle stryka med.
T kalkade "ogräsmattan" igår... *ASG* ööööööööööh...varför gör man det??? Vi är två fd "lägenhetsinnevånare" som aldrig haft gräsmattepyssel förut, utan nu gör vi som grannarna gör. Kalkar grannarna, då gör vi det med... men fråga mig inte varför. *förvirrad*
.
Modern sade till mig att "täck rosorna så inte solen driver på dem och nattkylan dödar". Nu är rosorna täckta och jag vet VARFÖR. *stolt*
.
.
Nu ska jag ta mig en liten fika... finns underbar paj kvar i kylen sedan påskaftonen... DEN ÄR MIN. *paxar vilt*
.
Må gott... Paj är jättegott.
.

4 kommentarer:

  1. Hejsan i stugan.

    Våran gräsmatta ser inget vidare ut heller, vi skall väl köpa lite gödsel och slänga ut när det skall regna, vilket det gör lite för ofta *tycker*

    Du, en fråga. Vart har du köpt dom lååååna kopplen någonstans? Vill gärna ha något längre till Zita men vill helst inte köpa dom där flexi sakerna.

    Hoppas du får en bra dag!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Jag har en kompis som syr koppel och hästselar/tömmar. Hon är JÄTTEDUKTIG och då får man kopplet preciiiiiiiis som man vill ha det. Vi har en spårlina HELT i skinn UTAN sömmar som är 15 meter lång... och ett koppel med ögla att hålla i som är 5 meter långt. 5-meterskopplet är helt underbart när vi är ute. Snyggingen har större frihet men vet att han inte får spänna kopplet utan det ska slaka.

    Å du... lycka till med gräsmattan. *LER*

    *KRAMAR om`na'

    SvaraRadera
  3. Hej svejs i Lingonskogen!Ja pust...pust Jag åkte bort och lämnade "ogräsmattan" ett tag...men vet ju att det måste tas tag i vilket jag vill eller inte???

    Njut av våren och vi hörs i luren snart kanske;))

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tjoho tillbaka i lingonskogen...

    SAKNAR DIG och har STORT behov av LURENaktivitet. *LER*

    Hörs snart hoppas jag...

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...