lördag 17 april 2010

Isen har gått upp och körslaget i hundburen

.
Gick ut hårt direkt på morgonen med frukost kl. 07.30 och fixa MASSOR innan MELODIKRYSSET *himlar med ögonen och smackar med tungan* PLÄTTLÄTT... Utmaning hörru Eldeman. *Stöddig*
.
Efter "familjeleken" *LER* packade vi in SnyggÅke och den BrunaBönan i bilen för att ta en skogspromenad vid Paradisets strand. Isen har gått upp, så om vädret håller i sig i morgon ska vi slipa och måla båten för att nästa helg (om vädret tillåter) lägga i den.
.
Vovvarna var LYRISKA över promenaden och nu ligger de HELT utslagna, mätta, trötta, nyduschade och lyckliga i sina bäddar i hallen. *LER* Jisses vad skitiga vovvarna var när vi kom hem.

Fortfarande ingen ny kamera och jag träter ännu över min kamera som jag även kan ringa med. *Suckar ljudligt och hoppas T ska höra min förtvivlan* Därav kvaliteten på bilderna. *muttrar JÄTTEHÖGT*


.

.

.
Snyggingen och Bönan är som två kängurur när de får springa fria... och Bönan har kommit på hur hon ska få igång Snyggingen när han bara "lallar runt och snuffar". Hon rusar fram och nafsar honom i rumpan och skäller till, då blir det fart på vårt lilla "hangarfartyg" ska Ni se. Snyggingen rusar ifatt Bönan och hon blir omkullsprungen. Han har juh längre ben och JISSES vilket driv han har när han sätter den sidan till. Ungefär som hans matte... *flinar och puffar på de röda lockarna*
.

.

.

.

.

.

.

.
Jag undrar vad Bönan håller på med där i bakgrunden... Något spännande har hon i alla fall hittat. *skrattar*

.
Såg hur "stockmyrorna" har kommit igång och jobbar med stacken.

.
Sätt på ljudet och lyssna på vår kör vi har i hundburen sista kilometrarna innan vi är framme vid Paradisets kant. Vovvarna är helt tysta tills vi svänger av mot sjön... då drar sången igång... *LER*
.

.
Må som GODIS...JÄTTEGOTT.
.

5 kommentarer:

  1. Hahahaha, dom är för roliga dom små liven!

    ♫♬♪ ♩♭♪ Vackraste visan i hela svedala ♫♬♪ ♩♭♪ *ler*

    Ha en bra dag!

    ♥`·.¸.·´. Kram .`·.¸.·´ ♥

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* visst sjunger de UNDERBART... Tyvärr hann jag inte spela in VÄRSTA arian som de fick in med Yyyyyyyyyyyllll... på slutet.

    *KRAMAR om`na'

    SvaraRadera
  3. Hejsan gumselumsan!

    Jag skulle vara enormt tacksam om att få lite recept av dig på mat med lite kalorier i *ler*

    Det är nog det som är boven i dramat, jag gör alldeles för fet mat och har inte hittat så många maträtter ännu, men jag jobbar på det :)

    Hoppas du får en JÄTTEBRA dag!

    ♥`·.¸.·´. Kram .`·.¸.·´ ♥

    SvaraRadera
  4. Hejsan...

    Då ska jag fixa det åt Dig.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  5. Gud vad du är snäll! Tack så mycket!!

    ♥`·.¸.·´. Kram .`·.¸.·´ ♥

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...