söndag 11 april 2010

Värme i Paradiset och duscha ute

.
Jag har fått en present av min moster *LYCKLIG* En kamin... en JÄTTEFIN kamin. Den ska vi ha i paradiset och i sommar ska den färdas med båt till vårt Eden. Där ska den installeras... dock inte denna sommar, den ska svärtas och den ska vara vår värmekälla när sensommarkvällarna blir kyliga. *LER*
.

.
Igår tog jag mina första sticklingar. Tänkte jag skulle vara ute i god tid denna vår. Förra våren började jag inte förrän i Maj. DET var liiiiiiite sent för att de skulle hinna bli STORA.

Jag kanske är sen i år med... men jag är tidigare än förut. *NÖJD*

Fick en lite stickling av min syster i påskpresent och den sitter redan i jord. Det ska bli spännande och se vad det är för sort. Grannen *pekar med vänster hand två hus ner* har redan tingat skott på den lilla plantan.

. .

Igår var T och jag ute på en lång ISKALL promenad och lät vovvarna "godissöka". Det gillar de. På Snyggingen ser man det JÄTTETYDLIGT då svansen går som en propeller. På Bönan är det svårare att se, då hon inte har någon "krok" att veva med. *LER* Kan dock se det på hennes iver att hon tycker det är kul.

. .

.

.

TantSimone har hittat solaltanen och är JÄTTELYCKLIG. Äntligen öppnades dörren efter en vecka med kyla ute. ÄNTLIGEN har hon fått tillbaka "sin" plats. *LER*.


.

.

.
Nu go´vänner ska jag ta och gå ut i solen... Ska hänga tvätten, sätta lökar, titta på T som byter däck och när det är klart...DÅ ska Snyggingen och Bönan få duscha ute. *LER* Det är 24+ just nu vid garagedörren... DÄR ska vi stå. *NÖJD* Det doftar liksom inte pepparkaka om vovvarna just nu. Mycket bus och rulla i gegga. *Rynkar på näsan*
.
Må gott... JÄTTEGOTT.
.

2 kommentarer:

  1. Härligt att värmen även kommit till dig, gumman :)

    Fina bilder på kissemissen din, nästan så man får lust att borra ner hela ansiktet på magen och blåsa *pöööhh*

    Ha det bäst gumz!

    *kramar om*

    SvaraRadera
  2. Åååsch... det skulle jag INTE våga. *ASG* När TantSimone ligger på det viset... DÅ SMÄLLER DET med alla klorna ute om någon skulle komma för nära. Lite lömsk är hon allt...Men jag förstår vad Du menar.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...