lördag 10 september 2011

Bönan på besök







Att vakna en lördagmorgon med migrän är INTE kul. Det gjorde T i morse och när han gått upp fick han gå och lägga sig. TantSimone är som vanligt vårdande och tröstande och så fort någon visar minsta tecken, som för övrigt kan vara osynliga för oss människor, då börjar hon sitt arbete. Finns ingen som är så bra som TantSimone på detta.
Som tur var räckte det med en migräntablett och en timmes sova, för att T skulle vara med i matchen igen och jobba lite i Paradiset.


Idag hade vi med oss den MYCKET efterlängtade Bönan. Hon kom redan igår kväll, då hennes matte skulle på roligheter i en stad inte så långt från oss. Tycker vi är kul, för då får vi rå om Bönan HELA helgen. *nöjd*








Idag har vi satt upp fönsterbleck på det nyrenoverade fönstret som är mot "södra land". Vi, eller rättare sagt T (och jag misstycker INTE) valde ett smalt, himla diskret bläck, som vi blev supernöjda med.





Vi fick även dit bänkskivan i köksdelen. Allt tar tid och det måste det få göra. Vi har juh två hus som vi håller på att renovera och vi vill inte slita oss fördärvade.







Det märks att Snyggingen och Bönan inte är två år längre, utan "mogna" fyraåringar. Deras lekar, bus och rusa-runt-och-rusa-ännu-mer är inte lika galet vilt längre. De gör ett rus och väntar in, spanar och psykar varandra för att lägga sig ett tag och njuta i solen, sova lite och vakna till och rusa lite igen.




Nu go´vänner är det dags för mig att kolla in vad som händer på tv;n ikväll.

Må gott... DET gör jag, även om jag LÄNGTAR som en TOK efter sonen.

2 kommentarer:

  1. Det går framåt i paradiset ser jag! :)))

    Här hade vi också en TV-kväll... med Mia Skäringer... underhållande kvinna måste jag säga!!!

    Jag hoppas att du har det gott, trots toklängtan efter sonen!

    KRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Även vi hade en superbra tv-kväll med Mia Skäringer... skrattade som attan för att sedan sätta skratter i halsen... Underhållande och full av allvar... Så himla bra.

    Å visst längtar jag som en tok... just nu är sonen uppe på "sitt rum" och packar det som ej hunnits med... ska inte störa för mycket även om jag vill...

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...