tisdag 6 september 2011

Kafé till Salu i Kumla


I kväll har jag varit bjuden på invigning av en ny butik/kafé i metropolen Kumla. Systrarna Annie och Mia har förverkligat en dröm de inte visste att de hade. De har ett underbart koncept, massor av fina nya produkter blandat med vintage och ett kafé med de ljuvligaste cupcakes, smörgåsar och chokladpraliner. De har det absolut HETASTE kaffet (enligt Åke på Åkes bygg) som går att hitta och himla massa gott enligt Ellie, som för kvällen var min mingelkompis. Jag är benägen att hålla med dem båda. Allt i butiken/kafét är till salu UTOM kyldisken och kaffebryggaren... och är det så att stolen Du sitter på faller Din bak i smaken, är det bara att kika på prislappen, betala och ta med den hem.




På bilderna har jag "skurit bort" (så gott det gick) alla människor (det var knökafullt) som minglade, då jag inte gick runt och frågade om det var ok för dem att vara med på bloggen. Tog det säkra före det osäkra. Har juh en lag att tänka på...














Nästa gång jag åker dit, ska jag försöka få systrarna Annie och Mia med på bild. DET är inte det lättaste, då de aldrig är still. *Skrattar* Jag önskar dem lycka till med det nya företaget.

Må gott... DET gör jag... även om sonen förlupit hemmet och skaffat ett eget litet bo... med utsikt över slotten och takåsarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...