söndag 9 oktober 2011

Höst på riktigt


JISSES...vad fort dagarna går och jag har inte hunnit uppdatera bloggen på en vecka. Tiden bara rusar iväg och jag fattar inte vart den tar vägen.
Mitt samvete är ständigt tungt, vad gäller Snyggingen. När vi har helg och lov, får han massor av aktiviteter, så när vi äter middag, då tar han kväller. När vi jobbar som vi gör, får han vänta till sena eftermiddagen med kuligheter... MEEEEN... jag tror dock inte det går någon nöd på honom, utan det är mitt mänskliga samvete som gnager... Han har det toppen, sover och vaktar huset på dagarna och MASSOR av aktivitet på eftermiddagarna.



Igår var vi till mormorn och morfarn och åt HIMLA massa GOTT, och efter det åkte vi och kikade på sonens match. Tyvärr förlorade de, men han var duktig och gjorde en assist... Den väna modern är mäkta stolt.
Något som gjorde mig beklämd, är hur människor uppför sig på läktaren. En kille trillade in i motståndarnas målbur, domaren blåser av, varpå en kvinna i 65-70 års åldern (som för övrigt var i motståndarlagets klack och satt bredvid mig, så det gick inte att missa ALLA hennes svordomar och fulheter) VRÅLAR till domaren att han var köpt och det där var fel att blåsa av.  Hon applåderar när någon i motståndarlaget gör sig illa och skriker att de bara filmar för att få utvisning. Hon är en i mängden av otrevliga människor på läktaren och själv får jag lust att läsa lusen av dem... höll det inne... Är det så här människor beter sig som ska vara goda förebilder för sina barn och barnbarn, som också är med på läktarna, då förstår jag att det är huliganbråk. Som man bäddar får man ligga.










Idag var vi och drog upp båten för vintern... Nu är det höst på riktigt och Paradiset ligger i vila tills våren... OM det inte är så att isen lägger sig tjock, så vi kan gå över och njuta i vinterkylan.


Nu go´vänner är det dags för middag... DET är gott.

2 kommentarer:

  1. Apropå åskådarbeteende... tänk att det finns människor som inte har vett att bete sig på ett trevligt och behagligt sätt... utan istället verkar ha behov av, eller finner nöje i, att sprida sin tråkiga attityd!!!

    Tusen tack för att du lade ner tid på att förklara hur det ligger till gällande upphovsrätter och bilder!!! Jag ska se hur jag kan fixa till mina bilder... men jag träffas gärna någon gång längre fram i höst när/om du har ett par "minuter" över!!! :)

    Ha det gott!!!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Det vore himla kul att träffas... gick nyss i "Dina" kvarter med Snygginen på min 5-km-runda och funderade på vilket av husen som Du bor i.

    Kul föresten att jag kunde reda i upphovsrätten för Dig... Finns mycket mer, men det var i stora drag.

    Må himla fint

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...