lördag 15 oktober 2011

I värmen från en gasolkamin

Lördag... FANTASTISKA lördag... en dag med sovmorgon till 09.00. En dag med underbar frukost och melodikrysset. En dag med njutningsstuder och massor av gott att äta. Vi har massor av gott att äta även på vardagarna, men det är något visst med lördagsmat. Jag ÄLSKAR lördagar.





Idag har jag suttit vid mina "bokhögar" och pluggat intervjumanual, urval av undersökningsenheter, intervju som metod, forskningsmetodik med andra ord. Högarna blir bara större och större och jag vågar inte städa undan något, för då tappar jag kontrollen. Det får se ut så här hemma hos oss tills min uppsats är klar...




Idag har även hunnit en vända till ett köpcenter nära oss...för att införskaffa en gasolkamin. Är så himla trött på att frysa och vill inte ha en elräkning på 4000:- i månaden, så det fick bli en gasolkamin. På 25 minuter hade den höjt temeraturen i huset från 20 skitkalla grader till 25 goa varma njutningsgrader och flera timmar senare (efter att vi stängt av värmekällan) är det fortfarande varmt å gosigt här i stugan. I vår, när det är dags att öppna Paradiset, då får kaminen bli med dit och värma oss kalla vårkvällar.



Just nu... ser det ut så här (pekar på bilden nedaför) hemma hos oss... SnyggÅke ligger på rygg och visar så mycket han har, han snarkar som en riktig karl och fiser så ögonen tåras på dem som kommer i närheten. TantSimone ligger även hon på rygg och visar så mycket det går, hon fiser dock inte (som tur är).


Nu go´vänner ska jag ta en tur till köket och inventera kylskåpet, brödlådan och vinhyllan... Kanske jag kan botanisera ihop något kul...

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...