söndag 16 oktober 2011

Livet tar olika vändningar


Livet är så skört och oförutsägbart, och på en ögonblicks sekund kan allt förändras, det kan ta nya vändningar och det kan helt enkelt bara ta slut. Att det är skört behöver inte vara negativt utan det kan vara så som Jamie Oliver berättade (på något tv-program igår kväll), att det var en slump och en annan mans snopp som gjorde att han blev känd. *flinar* Hade det inte varit för att denna man, inte kom till jobbet (för ett amoröst möte) och Jamie fick hoppa in i stället för honom, hade han inte varit där han är idag, som kändiskock.
Jag ska villigt erkänna att jag kan vara lite rädd för livet OCH FÖR DÖDEN... För den sistnämnda är jag SKITRÄDD och det är något jag aldrig kommer undan, ingen annan heller för den delen. Jag är mörkrädd också... olustigt och svart är det...men bara för att jag är rädd för det ena och det andra och för att livet är skört, så har jag inte slutat leva, och jag är nyfiken på mycket.




Idag har jag varit hemma hos M, en kurskamrat och pluggat. Vi ställde varsin hög med böcker på hennes köksbord och lånade av varandra. Himla bra, då behövde jag inte hänga i biblioteket och känna mig stressad. Nu satt jag på landet, med en GULDKOPP cappuccino bredvid datorn, fantastiska bakverk och en lika fantastisk M mitt i mot, hennes underbara siameskisse som var tvungen att undersöka HELA mig och hennes goldenpojke Tompa snarkandes i hallen.
SnyggÅke och T var kvar hemma och njöt (säkerligen) över att jag lämnat dem en stund.





När vi pluggat klart för denna gång, gick vi ut på en promenad och självklart hängde Tompa med. Tyvärr skymnde det så fort att det var svårt att ta bilder, men jag gjorde ett gott försök och Tompakillen var inte sen att ställa upp. Så fort kameran höjdes, var han där och skulle kika. Liten linslus är han allt, den lilla godisbiten.



















I förmiddags gjorde jag första förberedelsen inför julen. Två amaryllislökar kom i jorden och förhoppningsvis blir det svulstiga lite småvulgära ljuvligheter lagom till jul.


Nu go´vänner är det dags för mig att gå och göra något annat.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

2 kommentarer:

  1. Hallå där :)

    Hoppas allt är bra med dig!!
    Det var så längesen jag besökte dig!
    Har haft så mycket data krångel,phu..
    Teknikens under..
    Hoppas det funkar igen!!

    Jaa du det är skrämmande det där du skriver om.
    Jag tänkte lite på livet och hur skört det är häromdagen jag också.
    Jag tänkte på de som väljer att avsluta sitt liv..
    Hur man kan ta ett sånt beslut,usch..
    Man har ju bara ett liv..tror jag..
    Det gäller att ta tillvara på varje minut av detta underbara liv!!

    Ta hand om dig och din familj tills vi hörs igen!

    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna...

    Himla kul att Du fått igång tekniken igen så Du snurra runt här i cybervärlden.

    Må gott och snuffa på gullungen från mig.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...