söndag 30 oktober 2011

Rubriserat som mordbrand


Jag har en underbar promenadrunda på fem kilometer, som Snyggingen och jag brukar ta i någon form. Jag menar, vi kan gå medsols eller motsols och ibland är vi busiga och går kringelikrok, och för det mesta går vi förbi ett litet ödetorp som ingen lagt någon vårdande hand över på flera år. Detta ödetorp har varit en spännande fantasihistoria i mitt huvud många gånger. Vem har bott där, varför är det öde och hur var livet i denna lilla stuga.
Nu har någon lekt med tändstickor. Någon har lekt så mycket med tändstickor att det lilla ödetorpen endast är en förkolnad hög. Någon vet inte att det är SKITFARLIGT att leka sådana lekar och någon tänkte inte på att 100 meter från detta ödetorp, börjar en HEL STADSDEL i vår lilla stad. Hade det gått mer illa än det gjorde, kunde det ha slutat i att MÅNGA i vår lilla stad, fått sina hus övertända av eldens lågor.
Detta hände när moder natur sett till att skogen var våt av regn och inte mottaglig för snabba bränder. TACK OCH LOV!






Har suttit och kikat på bilder från förra året och hittade dessa två (peker neråt). För precis ett år sedan (30/10) var vi och tränade lydnad och spår med Snyggingens uppfödare och dessa bilder tog jag när jobben var klara och bus och mys var tillåtet. Snyggingen och hans Böna river runt nere vid stranden och bara är lyckliga vovvar.


 
Inte den bästa kvaliteten på bilderna, men för att vara tagna med mobilkamera i kvällsljus är det helt ok.



Nu go´vänner är det dags för mig att ta ledigt. Har pluggat och jobbat, städat och plockat... Tänkte titta lite på tv innan det är dags att ta natter.

Må gott

 

2 kommentarer:

  1. Jag hörde av Nora att huset brunnit ner... usch och fy!!!

    Hoppas att allt är gott med dig gumman!!!
    HÖSTKRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Gick förbi igår igen och nu har de chaktat bort allt, jämnat till och det syns inte att det stått ett hus där... ännu mindre att det brunnit. Luktar lite brand ännu, men det försvinner med tiden. Himla sorgligt.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...