lördag 26 november 2011

Har börjat jula


Så där ja... Nu har även jag julat till advent. *Präktmaja* Ljusflöjtarna står i fönstren och amaryllisen prickade jag in så den började blomma igår. Jag njuter för fullt av den ståtliga och nästan vulgära blomman som med sin prakt nästan tar över hela rummet. Har en till på gång, men den blommar först om någon vecka.







Igår köpte jag två vita hyacinter varav en planterades i Prins Eugens Waldermarsuddekruka. Jag äger en sådan kruka (näst minsta) och i den ska det till jul stå en hyacint.
-Traditionsbunden... PYTT *himlar med ögonen*...inte jag inte.


 




Tanterna har idag haft en fantastisk dag... SOL i fönstren och fåglar vid buffébordet. Kan det bli bättre för en liten KattTant. De har sovit, fönstershoppat och vilat för att orka sovar lite mer.








 
Snyggingens sår har läkt himla fint... Nu luftas det så fort vi kan ha honom under uppsikt. När vi inte kan det, åker "ponnybandaget" på OCH munkorg.
Veterinären tyckte det skulle vara bra om vi använde "tratt" på den lilla vovven, men han (vovven) har lärt sig hur man "dödar" tratten så det får bli munkorg.









Nu go´vänner är det dags för mig att ställa mig vid spisen.
T håller på med hallen och jag kan börja spackla första två väggarna efter middagen. *LER*

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...