lördag 12 november 2011

Ska nog inte ropa hej...


Todeloooo...

Tillbaka i cybervärlden med ännu mer kunskap i bagaget. Det sägs att kunskap är lätt att bära, men i torsdags och fredags var kunskapen HIMLA TUNG att släpa på. Var i Karlstad, på universitetet (båda dagarna) och min ryggsäck var full av dator, böcker, pennor och fika och det var himla tungt. Har haft återkoppling på en examinationsuppgift, som ska lämnas in för bedömning nästa vecka. Fick konstruktiv kritik av mina kurskamrater och som jag ska sätta mig och fixa till innan jag sänder in arbetet till examinator.
Har även börjat på nästa delkurs, som är, STATISTIK och ett för mig, helt nytt statistikprogram för datorer. Måste säga att vår lärare, professor A, var tålmodig och oerhört pedagogisk med oss förvirrade elever. Eller... några av oss förvirrade, det var inte alla som var lika förvirrade som jag kände mig, men till slut fick jag kläm på det och kunde se att det finns en struktur. Denna struktur, låg dold HIMLA LÄNGE för mig, men till sist trillade pengen ner och jag var med i matchen. Ska inte ropa hej för mycket, i morgon kanske förvirringen har återtagit mitt sinne och jag rör runt bland "variationsanslyser, sambandsmått, reprecentativa urval, centralmått och korrelationskoefficienter" så det står härliga till.

 


Tanterna har börjat sin höstjakt. Vi har dukat upp fågelbordet utanför matrumsfönstret och där ligger de båda på span. Det är TantKarin som är mest aktiv i sin "fönsterjakt". Hon kan sitta flera timmar och bara njuta av godbitarna som flyger runt där utanför fönstret. TantSimone är lite mer cool i sitt spaneri på flygande potentiella middagar. Hon vet att det serveras på fat från kylskåpet och med ålderns har hon lagt in den lata växeln... den som inte gör många knop annat än till brickan med lax och tonfisk.






 
Nu go´vänner är det dags att plugga lite innan lördagskvällen och ledighet inträder.

Må gott... JÄTTEGOTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...