söndag 20 november 2011

Saknas lite lister


Fönstershoppingen fortsätter och TantKarins buffébord hägrar där utanför på fågelbordet. Hon kan liggar i timmar (med sovstuder mellan) och titta på de flygande läckerbitarna som bara är några meter från hennes spaningsplats.



För nästan exakt två år sedan var vårt kök en byggarbetsplats och på dagen för två år sedan fick vi vårt svarta monster nr.2 (nr 1. är SnyggÅke så klart) på plats. Efter det kan jag inte tänka mig att bo i ett hus/lägenhet utan en sådan spis. Märket på spisen är för mig inte det viktigaste, utan sorten och kapaciteten på brännarna.
Att laga mat vid en gasolspis är fantastiskt. *Skitskrytig men sann* En gasolspis behöver inte nödvändigtvis vara dyrare än en "vanlig" spis, det handlar bara om olika energikällor och modeller på plattorna.
Om köket är klart än... NOPP... *Skrattar* Det saknas fortfarande ett par lister, och banne mig... DE SKA DIT... när vi får tid.
Idag är inte köket någon byggarbetsplats, men det är hallen. Vi kommer inte hinna måla den innan julafton, men jag tror det blir jul ändå. Målningen kommer vi förhoppningsvis hinna i mellandagarna.






Just nu ligger Tanterna och sover. TantKarin i fönstret, TantSimone i soffan och SnyggÅke i sin bädd vid mina fötter. T roddar i hallen och jag ska fixa lite innan pluggkompisen M kommer. Vi ska fortsätta hjälpas åt.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...