söndag 27 november 2011

1;a advent


En blåsig advent. Vi trodde vi skulle hinna massor idag. I hallen står spackelhinken och väntar och den blev orörd. Det är mitt jobb att spackla, men det hanns inte med.
Idag har vi haft en mysig stund med sonen och hans J. Snyggingen, T och jag var bjudna på adventsfika och det var både trevligt och gott.




Det bjöds på de mest fantastiska cupcakes med smak av pepparkaka och en topping som smälte i munnen.
Snyggingen fick dagen till ära en (enligt sonen) dyr och himla bra tennisboll att gnaga på. Den slutade som grön konfetti och SnyggÅke var himla nöjd. Hade han fått SIN vilja igenom, hade även de övriga tennisbollarna fått gå samma väg... TACK för en härlig första advent.




Utsikten från sonens och J;s balkong var som vanligt hänförande. 
Advent i kvarteret Stallbacken. Där promenerade vi lite innan vi gick upp till fikabordet. Snyggingen väckte som vanligt uppmärksamhet och det var flera som tyckte att han var FANTASTISKT fin och HELT OPARTISK som jag är, höll jag med. Vår lilla vovve promenerade med oss mellan försäljningsstånden som om han är född för att visa upp sig mitt i kommersen.





Nu go´vänner är det dags för mig att ta kväller...


Må gott

4 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...