lördag 5 november 2011

Livet fullt av rikedom


Igår kände jag mig så där rik som jag bara kan göra när hela min flock är samlad under ett och samma tak. Till att börja med, T och jag var lediga från jobbet, bara det är en rikedom, att en fredag få vara hemma och fixa. Kl. 11.00 trillade sonens J in och åt lunch med oss och stannade HELA dagen. När sonen slutat jobbet kom även han till oss och vi åt middag tillsammans, tittade på tv och moffade godis. DET kallar jag att vara rik. *ler med hela kroppen*

 

 
I två dagar har T fixat i hallen. Det är fortfarande i stadiet som INGEN kommer märka av när det är klart... Ni vet säkert...riva gamla masonitskivor, tretex *ryser*, dra ny el, snyggt skruvade gipsskivor och allt underarbete. Som jag sagt tidigare, kom gärna och skryt över vilken snygg el vi har UNDER alla gipsskivor.
Vi har ännu inte tagit tag i golvet. Som det ser ut nu, får det vänta tills våren. Vill inte hålla på med det innan jul. Riva ut klinker och lägga nytt, får vänta lite. Trappen ska även den målas och det får vi se när hinner, före eller efter jul. Tippar på det sista, men skulle jag ha fel, så är det ok.



TantKarin har en förmåga att roa sig själv. Minsta lilla snörstump och som i detta fall, en liten kabelände kan hon  ha kul med länge.



Nu är vårt hem tillbaka i "VERKTYG - PÅ - GOLVET - STADIET", men denna gång lider jag inte av det. Har liksom vant mig vid att leva i två hus full av renovering. Det ena huset hemma-hemma och det andra huset Paradiset-hemma.


 
Nu... är det dags för vovven att ta en toalettevända och för mig att se om det finns något fredagsgodis kvar i skålen... misstänker, INTE!

Må gott... GODIS är jättegott.

2 kommentarer:

  1. Inget är bättre än att få vara med sina nära och kära!!! ♥

    Jag ser att trappan är slipad, så fint... vad kommer härnäst, ska den behandlas eller målas på något sätt? :)

    Hoppas att du har haft en behaglig måndag och att resterande vecka blir trivsam!!!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen...

    Trappen är slipad och ska målas. Efter det får vi ta ett beslut hur vi vill ha det. Vi misstänker att trappstegen är så "vågiga" och "gropiga" att den inte blir så fin när den är målad, men vi vill inte ha en furutrapp. Om den är ful och vi inte kan "leva med det" kommer den ev. få trappsteg av "durkplåt". Men som sagt... vi får se.
    Min måndag, pustar... började arbeta kl. 08.00 och slutade mitt jobb 21.50, och då hade det inte med pluggandet att göra... ENBART jobb. Denna vecka kommer bli rörig och massor av jobb OCH pluggande och förhoppningsvis blir det lugnt till lördag. *LER*

    Hoppas Du får det lite lugnare än jag.

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...