fredag 11 april 2014

Blommor i min smak

 
 
 
Fredag och en härlig helg väntar. Vovvarna blir just nu fysiskt uttröttade av T och jag diskar... Jorå... det kostar på att starta maskineriet.
Idag kom den efterlängtade solen och jag har inte haft näsan utanför dörren. Det ska bli bättring på det. Det måste bli bättring på det.
 
 
 






I morse när jag gick och plockade lite hemma innan jag åkte till jobbet, såg jag att passionsblomman förärar oss med en blomma och MASSOR av knopp.
Den... passionsblomman alltså, lever lite på nåder hemma hos oss. Den har varit tjurig sedan i höstas och den kräver massor av vatten. Det sistnämnda är jag urbota dålig på. Tacka vet jag kaktusar, pelargonier och orkidéer. Det är blommor i min smak. Inte så mycket vatten och de överlever en glömska. Japp... det är blommor i min smak. 
 
Nu är min fundering... HUUUUUUUUUUUUUUUUUR katten ska jag komma ihåg att vattna passionsblomman, nu när den behöver min kärlek mer än någonsin? Får klura på det.





Nu go´vänner tar vi fredag...

Må gott



5 kommentarer:

  1. En väldigt fin helg önskar vi er!!!!
    Kramar från andra sidan dungen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan och detsamma önskar vi Er.

      Kanske skulle försöka få till en Påskfika.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Link exchange is nothing else however it is simply placing the other person's webpage link on your page
    at proper place and other person will also do similar in support of you.


    Take a look at my blog; maigrir une semaine

    SvaraRadera
  3. Vilken skapelse! Jag dödar alla mina växter så jag ger inga råd men .... få den att överleva!
    Ha en riktigt go helg, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar... jag vårdar den ömt (läs försöker komma ihåg att vattna)

      Ha en fin helg Du också.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...