lördag 26 april 2014

En härlig dag

 
 
Idag åkte vi till Paradiset och med oss hade vi en säng. Japp... en säng som ska stå i gäststugan. Det är aningen lite marigt att frakta ut en säng... eller ett plåttak... typ... allt stort är aningen marigt att frakta till Paradiset.
Först upp på biltaket eller i släpkärra... Dagens stora lass... sängen lade vi på biltaket... köras till parkeringen vid Paradisets strand...vidare ner från taket och läggas på skottkärran...  genom skogen... ut på bryggan... ner i båten... över sjön... upp ur båten... och bäras över bryggan... där tog det stopp. Sängen parkerade vi mot en sten och där fick den stå tills vi åkte hem, först då orkade vi ställa in sängen i gäststugan.
 
 
 


Idag har vi njutit... Snyggingen har badat och båda vovvarna har fått tjursnopp att gnaga på. Det är livet på en pinne det.



 
 
 
Själva satt vi i solen och åt. Det var så himla gott att jag blev aningen arg när jag blev mätt, men det finns gränser (även för mig) hur mycket jag kan trycka i mig.




Soffan "Håkan" med drinkhyllan "Inger" skrubbades ren. Nu är den på väg att bli så där silvergrå i färgen... soffan alltså.







 
 
Sammantaget... en fantastisk dag. Varm, vindstilla och full av en underbar värld. Det som saknades var sonen och F.
 
Må gott

3 kommentarer:

  1. Vilka bilder! Ni har det fint i Paradiset! Jag gillar soffan.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla...
      Nu väntar den BÄSTA tiden :-)

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. I know this if off topic but I'm looking into starting my
    own weblog and was wondering what all is needed to get set up?
    I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very web savvy so I'm not 100% positive. Any tips or advice
    would be greatly appreciated. Many thanks

    Have a look at my site :: www

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...