torsdag 1 januari 2015

Året 2014 som gått

 
 
JANUARI
 
Kallt och vi trodde inte att det skulle bli så mycket snö. Där tog vi fel.  
 

 
 
FEBRUARI
 
Vi stod vid Paradisets strand och längtade till våren och Snyggingen och Bönan kunde "dundra fram" i snön.  

 
 
 
MARS
 
Arbetsrummet blev klart. Sisådär fem år tog det innan vi visste hur vi ville ha det i det rummet.
  
 
 
 
APRIL
 
ÄNTLIGEN kunde vi lägga i båten och återta Paradiset från Kung Bore.  




 MAJ

Sonen fyllde 24 år.
 
Snyggingen, den vackraste av dem alla... fick somna in. Han somnade samma år han skulle fylla sju. Han somnade välmusklad, blank, svart, stor, vacker och omgiven av kärlek. Vi saknar honom fortfarande och pratar om honom varje dag.
 
 
 
 
 
JUNI
 
När vi köpte huset var framsidan grön och vit med kornblå dörrar. Juni 2014 förändrades det. Det gröna blev vitt och dörrarna färgglatt svarta.
 
Vi njöt av Paradiset.  
 
 
 
 
JULI
 
Paradiset har varit i vår familjs ägo sedan början av 1900-talet och så länge jag kan minnas har vi drömt om ett kylskåp som inte går på gasol. Juli 2014, landade det lilla röda kylskåpet med frysfack i Paradiset. Ett kylskåp som går på el. Jag tror att Vackra John, Maja och deras son Bengt, min farfar ler i himlen.  
 
 
 
 
AUGUSTI
 
Bönan lär sig uppskatta att bada i sjön. Som hon badade. Fanns inga gränser för hur mycket hon kunde rusa runt i vattnet. 
 
 
 
 
SEPTEMBER
 
En varm höst och vi fortsatte njuta av Paradiset. Vi åker ut så fort vi kan efter jobbet och varje helg. 
 
 
 
 
OKTOBER
 
Sonens F, fyller år och har stor bjudning.
Sonen tatuerar sig till sin mammas förtret.  
 
 
 
 
NOVEMBER
 
Bönan blir på papper vår lilla tjej, även om hon varit min sedan den dag jag såg henne första gången och sade till hennes dåvarande ägare och Snyggingens uppfödare, att "Du har henne bara till låns, hon är min". Sedan den dagen för nästan sju år sedan har hon bott hos oss till och från men nu är hon HELT vår. 
 

 
 
DECEMBER
 
En jul som kom och vi var "förberedda och klara i tid". En jul där vi inte stressat. Det händer normalt inte.
 


Jag önskar Er en innerligt god fortsättning på det nya året som ännu är i sin linda.

Må gott



4 kommentarer:

  1. Ahhh det där kylskåpet får mig på fall! Nyårslöfte: I år ska jag ha ett smegkylskåp till stugan. Om vi så måste skaffa fler solpaneler och batterier!
    Önskar dig förövrigt ett fantastiskt 2015!

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar högt* och mitt nyårslöfte är att INTE öppna dörren till kylskåpet så ofta.

      God fortsättning på det nya året.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Fin krönika har du gjort!
    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla...

      Önskar även Dig en god fortsättning på det nya året.

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...