lördag 17 januari 2015

En vanlig lördag med förnimmelse av choklad

 
 
Jag har sagt att jag inte vill ha reklam i denna blogg... MEN ibland måste jag skriva om sådant jag köper och då BLIR det ju reklam. Så i detta fall...
 
Jag är ingen kaffedrickare. Tar min latte på morgonen och sedan är det "kaffebra" för resten av dagen. Det kan dock vara så att jag ändå vill dricka "vanligt kaffe" och då vill jag att det ska vara gott. Svårt det där... för det hänger på "vattnet, bönorna, hur det är malet, bryggaren och temperaturen"... jomensåärdet...
Nu testar jag kaffe som finns att beställa från nätet...och det jag provat nu, är ett kaffe med en förnimmelse av choklad... och då menar jag verkligen förnimmelse. Du kan aldrig säga ATT det smakar choklad, för det gör det inte... Ett himla gott frukostkaffe är det.
 
 
 


  
 
 
 
 
Så... frossar jag i bakverk... T och jag fick för någon vecka sedan en bok av T:s bror och svägerska... En bok om "Conditori Nordpolen" och i den en himla massa recept på godsaker. Svårt att låta bli att testa...
 

 
 


Så... har vi tagit upp det där med Leksandsstolarna igen... Vi köpte ju 14 stycken. Alla i behov av renovering. När vi gjort fem stolar klara, kom vi av oss... men nu är vi igång igen. I morgon limmas stol nr sex och sedan dags för målning med linoljefärg.


 


Bönan... hon har inte gjort många knop idag och jag förstår henne... Hon ligger mest där vi är... och kikar lite... och när vi förflyttar oss... hänger hon på... Ett bra sätt att spendera en lördag för en lite dobermanntant.





Så... lördagen fortsätter med middag... och kanske någon bra film...

Må gott


4 kommentarer:

  1. Jag har fikat på Nordpolen en gång, himmel så läckert, och jag köpte med en del hem också. Åker gärna dit igen men ska kolla upp boken först.
    Nu har ni nästan gjort hälften av stolarna, kämpa på!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har själv aldrig fikat där... men T kommer från den lilla staden där Nordpolen ligger, så det blir nog framöver.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Tack snälla för ett trevligt samtal❤ Hoppas ni hann med det ni skulle, blev en stund med härligt hundprat. Men jag tror jag dör så underbart foto på Bönan, hon är ju för söt❤❤❤
    Tino fick sig ett bad idag och ligger nerbäddad nu, lille gullefjunet.
    Ha en härlig söndag!
    Skånekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innerligt tack själv...

      Vi hann inte allt som var planerat... men... det finns fler dagar att göra klart på.

      Hoppas Ditt "lilla" gullefjun blir sig själv snart så Ni kan dra igång allt kul.

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...