tisdag 6 januari 2015

Jullovets sista timmar...

 
 
 
Idag har vi tagit det lugnt. Vi har fikat hos mina föräldrar och tagit sista dagen på julledigheten i ett långsammare tempo än övriga dagar, som även de gått himla långsamt. Det gäller att "suga ut det sista lugnet" innan jobbet drar igång igen. Fast... det har det gjort lite grann... kollat mejlen och sett vad som händer i morgon på jobbet. Det är bara att rulla upp skjortärmarna och ta tag i uppgifterna.
 
 




Igår kom "min skolsköterska" och hennes man över. T hade hjälpt dem bogsera deras bil och han fick en STOR present han gått och "myst" åt hela dagen och jag en blomma. Jag gillar när mina vänner lägger på minnet vad jag tycker om... och i detta fall... STORA SVULSTIGA nästan VULGÄRA blommor. Det är min grej. Innerligt tack.
 

 
 
 
 
 



Nu... fortsätter jullovets sista skälvande timmar med att jag intar soffläge, några chokladbitar, Wordfeud och någon film vi ännu inte sett.
 
Må gott
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Bonsoir,

    Je vous souhaite tous mes voeux pour 2015, que ces 365 jours soient remplis de petits et grands bonheurs.
    Merci de partager avec nous ces très belles photos... J'aime beaucoup vos azalées.

    Gros bisous ♡

    SvaraRadera
  2. Vacker azalea! Ha det bra på jobbet! Ha ha jag är ledig resten av veckan!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...