tisdag 19 juni 2018

De vanliga rutinerna är ur led och väderleken är ur "funktion".




Jag har nästan gått på sommarledighet... men bara nästan.
Skulle haft min sista dag att jobba innan ledigheten i fredags, men jag har lite kvar att fixa innan jag kan "stämpla ut för detta läsåret".
Igår var jag inne och gjorde några timmar och i morgon ska jag in och beta av några till, men idag... idag är jag ledig och det ställer till det för flickorna.
De vanliga rutinerna är "ur led" och det stör dem lite. Men de vänjer sig snart vid att de tydliga ramarna och rutinerna är ruckade.





Idag blev det pannkaka till lunch. Det hör inte heller till vanligheterna. Är väl inte jätteförtjust i pannkaka, men om jag får röra i lite grahamsmjöl gillar jag det bättre... Det blir inte lika "bloffigt" i magen då. Så... jag tryckte i mig fem stycken med hallonsylt och flytande grädde... för det ska det vara... Grädden får INTE vara vispad.


 


Nu ska jag försöka mota en begynnande migrän... Väderleken är ur "funktion" och far upp och ner i hög- och lågtryck... Ena stunden skiner solen som en tok... medan andra stunden spöregnar det och så lägger vi till mellan 18 - 20 sekundmeter i byarna. Jorå... det får bli Alvedon och en espresso på det där.


Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...