söndag 17 juni 2018

Jag måste bli bättre på att använda bra ord



Idag har jag haft en "ensamsöndag" och i ärlighetens namn... jag har varit aningen låg... (läs jättelåg). T åkte i morse till sina hemtrakter för att hälsa på sina föräldrar och syskon. Idag kunde jag inte bli med... det är svårt med flickorna, då de inte kan bli med inomhus på grund av allergier och det regnar massor så att gå en lång promenad eller sitta i trädgården var inte att tänka på.
Jag tycker inte det är OK att åka 40 mil  och sitta en hel dag i bur i bilen... så... flickorna och jag stannade hemma.

Jag försökte muntra upp mig med att åka och shoppa mig gladare... DET gick INTE... Insåg när jag kom till köpcentret att det inte bara var jag som ville fixa glädje i påse... Det var så tok-in-i-vassen mycket folk att jag kom av mig... Även om jag hittade mycket fint som jag skulle kunna tänka mig... orkade jag inte köa för att prova... för att sedan köa för att betala. Så... jag åkte hem, tog en regnig promenad med flickorna och började baka.
Flickorna är dock väldigt tydliga med att visa när de är hungriga... och där ligger de nu. Nedanför diskbänken och väntar på maten.






Dagens bak blev en kladdkaka med valnötter och flingsalt... och nu har jag en kardemummadeg på jäsning...det ska bli "andra bullar" av.




Så var det de där med midsommar... Typ på fredag är det årets midsommar och jag är aningen orolig över blommor... eller rättare sagt bristen av blommor. Allt har ju snart blommat över... fast "man kan klä en midsommarstång med enbart björkris" sa T "fryntligt". 

"Fryntligt" är en rätt bra ord som en arbetskamrat till mig ofta använder... likaså ordet "tungsamt"... också ett bra ord. Jag måste bli bättre på att använda bra ord... vårda gamla oanvända ord och låta dem komma till användning igen.


 
 


Nu har jag en deg att baka ut.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...