måndag 25 juni 2018

Jag kan sakna lyxen att plocka blommor från egen trädgård




Just nu är jag hemma i stan och T jobbar. Det där med att röja skåp och kasta/ge bort/sälja sådant som inte behövs eller vi har dubbel av står på listan att göra. Ska väl villigt erkänna att jag inte är så duktig på att göra mig av med saker som jag skulle behöva vara... men jag jobbar på det.




Jag passar även på att vårda blommorna... Vi har inte så mycket blommor, men de vi har vårdar jag ömt...





Ni som följt bloggen ett tag vet att vi för några år sedan sålde huset och flyttade in till stan igen... Visst saknar vi vissa saker med huset... En sak är köket vi själva ritade och byggde upp från "strippade plankväggar"... Den 90 breda svarta gasolspisen med dubbla ugnar saknar jag varje dag. Trädgården saknar jag inte... Jag insåg att min pollen- och gräsallergi gjorde att jag inte riktigt kunde uppskatta en trädgård som jag önskade att jag kunde... MEN... jag saknar det där med att ta in blommor... Konstigt nog klarar jag av doftande blommor inomhus... Vet i katten hur det fungerar... 
Pioner och Löjtnantshjärtan var några blommor som ofta prydde våra bord... Dock inte nu när vi bor i lägenheten och DET kan jag sakna... att gå ut och knipsa några blommor i rabatten och sätta in på bordet.


 



Idag känner jag mig som ett gammalt diffust, repigt, svartvitt fotografi... Det är något i luften som jag inte mår så bra av... ögonen rinner... för att inte tala om alla nysningar och tjock i näsan... aningen lite migrän och inte på topp... Men... det vänder och jag kommer snart kunna andas lite lättare.




Nu tänker jag ta flickorna på en runda... vi har några kilometer att gå.


Må gott



1 kommentar:

  1. Bonjour,

    Je comprends que vous soyez malheureuse de ne pas pouvoir profiter des fleurs... Cela ne doit pas être agréable d'avoir ces allergies.

    Merci pour les belles photos.
    Gros bisous

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...