måndag 4 juni 2018

Vallmon blommar i Paradiset.




På en stenig udde i söderläge blommar vallmon för fullt. Den lilla plantan ger sig inte utan återkommer år efter år och jag blir lika glad och förvånad varje år.
Den lilla plantan klarar många sekundmeter utan att blåsa sönder... och den klarar torka och massor av regn.
Den lilla plantan sitter himla tokigt till, men jag har inte hjärta att flytta den... Min mamma strödde för många år sedan ut frön och den här är den mest tåliga av dem alla... Den näring den får... är från någon hund som tycker att den ska föräras med toalettgöra och jag brukar slå på en kanna vatten då och då...
Jag gillar stora "svulstiga" blommor...och det här är både stort och "svulstigt".



 
 
 
 


Nu dags att hänga tvätt.


Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...