söndag 10 juni 2018

Vädret - Student - Paradiset




Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta en jättefin helg.
Vädret kan jag inte klaga på...
Festligheterna i fredags var fantastiska...
Stillheten och lugnet när vi kom till Paradiset var välbehövligt...





Vi tar det från i fredags...

Som alltid (nästan) går jag som en pittoresk färgklick på jobbet när det är skolavslutning. HAR man som jag en folkdräkt ska den i alla fall luftas EN gång om året, även om det är nästan 30 grader varmt. OCH i ärlighetens namn... jag höll på att dö av värmeslag, men i folkdräkt gick jag... Rättviksdräkten närmare bestämt. Ett "arv" från min mormors mormor Kristinas sida.





Efter "studentsläppet" på jobbet... hem och byta om för att kunna andas och inte svettas ihjäl, för att fortsätta gratulera student i stadsträdgården. En Sagoprinsessa skulle firas.


 
 
 


När klockan var 18.30... satt vi i Paradiset och stillheten inföll. 
I Paradiset smakar allt gott... så det har blivit mycket att äta... 


 
 



Lite var vi allt tvungna att pyssla med... Typ... spola av solcellerna från allt pollen.





Ligga platt i solen är också ett himla viktigt göra...




Inviga nya uteduschen...
Å då undrar väl vän av ordning... "Vad var det för fel på den gamla"?...
Är man på en ö... så blåser det för det mesta från något håll... om det blåste från öster, var det svårt att duscha i den gamla uteduschen...samt att sjön kryllar av båtar sommartid och det slår liksom aldrig fel att när jag ska duscha... ligger det några båtar utanför ön med fiskare... OCH av någon konstig anledning kommer de närmare när jag kliver ut i all min prakt för att tvaga mig. Så... en ny dusch fick det bli och jag är himla nöjd. Nu kan jag duscha lite mer privat.




Flickorna har badat när vi har badat...

 



Nu är vi hemma i stan igen och vi har 25,4 grader inomhus... och det är svalare än utomhus.




Vi fortsätter kvällen med att hänga tvätt...
Duscha smutsiga hundar...
Se på någon film på tv...


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...