onsdag 6 juni 2018

Firad i dagarna tre



Igår fyllde T år... 

INNERLIGT GRATTIS

...och nu har han blivit firad i tre dagar.
Måndags - sonen och F.
Tisdags - T;s bror med familj.
Onsdag - mina föräldrar.

... och om man anordnar en tävling i mest kreativa paketinslagningen, så vinner min pappa med hästlängder. En påse och silvertjep var dagens inslagning... och pappa fnissar lika mycket varje gång.
Till julklapparna går det åt minst två rullar silvertejp och det kan hända att han även använt häftapparaten också.






Något har hänt på sjön... För en vecka sedan var de stora stenarna fulla av häckande måsar och tärnor. Fiskgjuseparet turades om att vakta boet och det var skriande fåglar som förde liv dygnet runt... MEN... nu är det tyst på sjön, om man inte räknar med båtarnas motorer... och jag tror minken haft buffén öppen och plundrat vartenda bo. Jag gillar det inte... 
Idag såg vi dock en häger som cirklade över ön... Stora "pelikaner" det där.




I förmiddags kom mina föräldrar till ön och pappa hjälpte oss att fixa en trapp som isen drog ner i våras.

 


T gjorde klart det nya duschplanket...


 
 


Det blåste småspik idag och om vi inte satt i lä, var vi tvungna att ha tröjor på oss...

Nu har vi kommit hem och tvättmaskinen snurrar för fullt och T håller på att duscha två smutsiga tjejer...

Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...