söndag 5 augusti 2018

Där fiskgjusen ryttlar



Det sista på semestern har vi spenderat i Paradiset... och i morgon börjar T att jobba... äm... på det avlönade jobbet alltså... för jobbat har han gjort i Paradiset... typ som ett arbetsläger.
Vi for ut i torsdags och jisses vad det blåst till och från... idag var det uppe i nästan 16 sekundmeter i byarna och jag lovar att ljudnivån i Paradiset var hög, så hög att jag ett tag funderade på att sätta i öronproppar. 




Det blåste så mycket att jag var orolig för blåbärsbuskarna vi planterat i pallkragarna... När det friskade i låg de som "sladdlampor" utmed jorden och jag sade till T att "något måste göras om vi ska få blåbär till frukost i Paradiset.
Så... vi drog igång projekt vindskydda blåbären.

 
 
 
 



När vi ändå var igång passade vi på att rädda farmor och farfars kaprifol som fört en tynande tillvaro i stenkajen... Antingen får den nytändning och lever vidare, eller så dör den av näringschocken... Det återstår att se.




Savannah som hatar när det blåser... och då menar jag VERKLIGEN HATAR när det blåser, har mest legat inne i stugan denna helg... Hon visar sig bara när "mat- och - springa-i-vattnet-klockan-ringer". Annars ligger hon bäst där vinden inte rufsar lockarna.

 


I morse...  fick jag se något som inte är alla förunnat... 
Fiskgjusen ryttlade över ett grund i närheten av Paradiset... och jag hann springa in och hämta kameran... tyvärr... jag säger det igen, så räcker inte objektivet till för dessa bilder.



Den kom upp med en fisk i klorna... och jag stod ödmjuk inför det jag just fått se...




Nu är vi åter hemma i stan...Trötta...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...