onsdag 8 augusti 2018

Jag blir snällare och livet blir enklare med vissa saker...



Det finns massor av saker jag INTE klarar mig utan... eller så här... Visst klarar jag mig, men jag blir snällare och livet blir enklare med dessa saker... 
Nu bortser jag från makeup, vilket är ett MÅSTE för att över huvud taget gå ut på dagarna... och SKOR som är ett krav för barfota går jag INTE...

Så... vi börjar med nr 1... Frukosten, dagens bästa måltid. Den får innehålla vad-som-helst bara det finns fruktsallad, yoghurt och müsli...och då är det inte müsli som är en form av kaksmulor utan det ska vara min egen blandning.

Valnötter
Pumpafrön
Solrosfrön
Torkade tranbär
Russin

Frukosten ska även innehålla en latte... och om mjölken är skummad eller inte är oväsentligt... bara latten är gjord på espresso och mjölk. Jag har provat havremjölk för latte Det var så där... bättre med riktig ko-mjölk.

 
 



Ytterligare saker som är viktiga för att göra livet enklare och betydligt trevligare är... rengöringsmedel.
Får jag bara Linoljesåpa, gärna med citrusdoft och flytande galltvål fixar jag i stort sett alla fläckar.
Idag har jag varit och införskaffat både linoljesåpa och flytande galltvål... har pratat gott om produkterna till en god vän som ska få prova på.
Vill dock påpeka att det här inte är reklam då jag inte får något betalt för att berätta om dem... Det är tips om vad som gör livet enkelt för mig. 




Annars är livet inte så himla enkelt just nu.
Nacken... gör fortfarande ont.
Värmen... vi är nu uppe i över 31 grader och flickorna ligger framför fläktarna och sover.
Döden... närvarande och jag sörjer en innerligt god vän som jag i sommar fått veta trätt in genom pärleporten.
Saknaden... efter människor jag träffar för sällan.


Nu dags att tömma diskmaskinen... ännu en sak som gör livet mycket enklare.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...