lördag 25 maj 2019

12 säckar jord och två djupröda hängpelargoner till Paradiset




Jisses vad trött jag är... Igår kväll somnade jag ovaggad kl. 21 så T fick fjärrkontrollen till tv,n och kunde njuta av egenvalda kanaler... Tror inte han saknade mig så värst mycket.
Jag sov i 10 timmar utan att vakna och hade nog fortsatt någon timme till om inte Julia muttrat i sin bädd.

På förmiddagen for vi ut till Paradiset... vindstilla sjö som mot kvällningen krusade sig lite. En fantastiskt fin dag.




Vi hade 12 säckar jord och två djupröda hängpelargoner med oss ut. Säckarna körde vi till bryggan redan i onsdags kväll, men de fick ligga kvar på fastland då vi inte vågade köra över sjön i åskoväder.


 


Rönnen är i full blom och jag har skördat fyra rabarberstjälkar.


 
 


Å nog märks det att flickorna är vakthundar... Skraken är uppenbarligen en farlig fågel då de unisont motar den från att komma nära.



Nu har vi åkt hem och jag är övertygad om att skraken ligger någonstans på ön och gottar sig utan att två dobermannflickor lägger sig i.

Önskar Er en fin kväll... Dags för fåtöljen och en varm vetekudde på magen.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...