lördag 18 maj 2019

Ännu en sommar med havsörn i Paradiset



Nu är ordningen återställd... eller viss ordning i alla fall. Elen är åter till Paradiset. Ser Ni lampan över spisen... DEN LYSER. Jojo, nu behöver vi inte använda pannlampa längre när vi lagar mat, nu är det bara att tända lampan. En lyx må jag säga.
Annan oordning får vi allt dra med ett litet tag till... typ byggnationer och måleriprojekt, men det är en oordning som är OK... det är inte strömlöst.





Jag visste inte i morse om jag skulle åka till Paradiset då regn utlovats. Konsulterade T som åkte dit tidigt i morse och vi beslöt att jag skulle komma och jag ångrar inte en sekund. En bonusdag i Paradiset som vi inte räknat med.


 
 



Vi såg två havsörnar landa på den högra av "trillingöarna". De är stora bumlingar... havsörnarna menar jag, inte öarna. De är pluppöar.
Det är en ynnest att få se de mäktiga fåglarna cirkla över sjön för att landa några hundra meter bort. Allt stannar och vi måste njuta av skådespelet.




Nu är vi åter hemma och har två väldigt trötta flickor ligger i sina bäddar i köket. För oss väntar något gott att äta... typ godis och en sväng i tv-tablån.

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...