lördag 11 maj 2019

Man ska aldrig säga aldrig



Idag har det varit en fantastiskt fin dag. Strålande sol och vindstilla.
Vi packade en kylväska och for till Paradiset för att fortsätta bygga, skruva. måla och njuta av att kunna sitta ute och äta i solen.





När vi renoverade som mest för några år sedan, när vi hade Plupphuset och Paradiset och samtidigt höll på med totalrenoveringar på båda ställen... sa jag att jag ALDRIG kommer måla ett fönster igen...
Där misstog jag mig... nu är jag igång med linoljefärgen igen.




Vi sade också att vi ALDRIG kommer skruva ihop en köksstomme igen... Något vi (enligt oss själva) var världsmästare på... 4 minuter och 45 sekunder tog det för oss att fixa en stomme från platt paket till ihopsatt.
Även här hade vi fel... nu är vi igång igen.




Denna gången är det lite mer "meckel" med att få till det, då alla stommar var i fel mått. Då får man fixa det själv med såg och skruvdragare.
Det tar dock lite längre tid än 4 minuter och 45 sekunder.


 
 


Flickorna har gjort det de är himla bra på.
Springa.
Äta.
Vila.
Vakta.


 
 
 
 
 


I morgon väntas regn så vi har åkt hem till stan igen... MEN... vem har sagt att det inte kan ändra sig... Det kan bli strålande sol och en fantastiskt fin dag. Då åker vi tillbaka.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...