söndag 12 maj 2019

Nu blommar Paradisäppelträdet




Idag har molnen varit "bråkiga" och både T och jag har haft migrän. Vi trotsade ändå huvudvärken och åkte till ett köpcenter nära oss för att fixa saker till Paradiset.
Det blev en lång lista.

Kompostgaller (många) för att skärma av en yta i Paradiset för att kunna så gräs.
Hyllplan.
Målarfärg.
En himla snygg regel att måla vit.
Två meter stuprör med två "böjar"... som ska vara till solcellen som ska flyttas.
Skruv.
Spik.
Å massor av mer bra grejor.





Idag kunde jag inte låta bli att gå ut på gården och fotografera Paradisäppelträdet som är helt galet vackert just nu. Det dofta ljuvligt och min pollenallergi gick "bananas". Jisses vad jag nös under trädet när jag fotograferade. Men det var det värt.


 
 


Kaprifolen som trasslat sig upp i häcken som gränser mellan innergårdarna har knopp. Den har kommit lite längre än den vi har i Paradiset och det är bara en tidsfråga innan den blommar för fullt.




Flickorna har fått springa på den nedlagda golfbanan och det lös av glädje om dem.


 


Å jag som inte gillar dekaler eller annan lull-lull över huvud taget har nu en dekal på min bil. Kunde inte låta bli. Den och en ny hundbädd i bilens hundbur har fixats.




Nu... ska jag göra som TantKarin... lägga mig och vila lite. Det är jag värd.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...