söndag 26 maj 2019

Mors dag idag...



Idag är det mors dag... och det känns konstigt att inte ha inplanerat firande. Min mamma bokade upp sig med sin syster och tillika gudmor på roligheter... och sonen och F kommer inte förrän senare. De är på "morsdagsturné" och i år ligger jag sist i schemat. 
Det gör inget... förra året låg jag på "heldag", så det är inte mer än rättvist att F;s mamma får rå om dem.

Att komma till Paradiset idag var inte att tänka på. Vi vaknade till hällande regn och nu blåser det ca 20 sekundmeter i byarna. Inget att åka över sjön om det inte är förenat med liv och död. Så... vi skippade Paradiset idag.





Just nu är T ute med flickorna och går en 18-hålsrunda på den nedlagda golfbanan. Själv har jag så mycket problem med pollen just nu att jag valde att vara hemma och baka. Skönt det med...slippa nysa, snora och rinnande ögon.

Nu fortsätter dagen med lite nybakad mjuk pepparkaka.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...