lördag 15 juni 2019

Aningen stukade men vid gott mod.





Igår for vi till Paradiset... Två aningen "stukade" personer (T och jag) inväntade att regnet skulle sluta innan vi satte oss i båten.
T, som just fått veta att han måste operera bråck och jag som fått en "brottningsmatch" med Pierre, "min" naprapat och som toppingen på kakan satt vi (T och jag) med dundrande migrän. Jorå, så kan man start en helg.
Regnet slutade och vi for över till Paradiset... strålande sol, vindstilla och ett fantastiskt skådespel med regn runt hela sjön, men vi "satt i sol" och inte en droppe kom på ön efter det att vi anlänt.




I morse kom två pensionärer... mina föräldrar. Vindstilla och 26 grader varmt. 
Det där med pensionärer på besök är inte någon stillasittande aktivitet. Kajen skulle fixas, plantor skulle planteras, mattrasor klippas, fika och äta...

 


Samtidigt som de (pensionärerna alltså) är uppkopplade och det dundrar in sms, mms och telefonsamtal. 



På vägen till Paradiset stannade pensionärerna till hos sonen och F för att plocka med sig Bill... De var upptagna på var sitt håll och liten kärlek kunde inte vara med på dagens aktiviteter utan fick bli med till Paradiset. 



Vi hann även bygga lite... Svårt att låta bli.

 


Nu väntar något gott att äta... T sa att han skulle överraska... Gillar det.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...