måndag 17 juni 2019

Fläckvis anlägger vi gräsmatta




Igår utlovades det regn... Det kom inget så vi for till Paradiset med mer jord. Vi håller ju på att fläckvis anlägga gräsmatta istället för mossan som flickorna rivit upp när det springer runt. Vi tar bit för bit och hägnar in så gräset får gro ifred. En tidsfråga innan gässen hittar den smaragdskimrande plätten och betar av det jäms med rötterna.




Skåpstapeln är snart så klar att jag kan fylla den med mina skatter... typ vattenflaskor, värmeljus och annat livsnödvändigt.
Allt tar tid att fixa i Paradiset... Lister och pärlspont återanvänds. Det är bara stommar och luckor som är nyköpt... ja...gångjärn och knoppar också.
Luckan är högblank vit och slät. Lätt (jättelätt) att hålla rent och bryter av mot allt det "randiga". 





Massor av fjärilar och trollsländor har anlänt Paradiset. Jag blir lika glad varje år de kommer och jag kan inte låta bli att förundras över hur vackra de är.




T jobbar några veckor till men jag har gått på sommarledighet... Så himla sköt.
I morgon blir det en "brottningsmatch" med Pierre igen och förhoppningsvis kan jag gå resten av ledigheten utan värk i rygg och nacke.


Nu väntar jordgubbar.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...