fredag 7 juni 2019

Massor att fira på en och samma dag



I onsdags hade vi massor och då menar jag verkligt MASSOR att fira.

Studenten...
T fyllde år...
F tog/fick sin arbetsterapeutexamen...

Jamen Ni ser... massor och ovanpå det körde vi Sveriges nationaldag dagen efter.





Som alltid på studenten går jag runt som en pittoresk färgklick i folkdräkt och som vanligt blir det den dagen ca 25 - 30 grader varmt... Klart det blir det när jag har ullkjol. 





Efter studentfirandet åkte T och jag till Paradiset och firade honom med räkmacka och bakelse. Vindstilla och si-så-där 30 grader varmt. Glasen blev immiga bara av att komma ut ur kylskåpet.




 



Sonens F har under flera år jobbat, pluggat och renoverat hus och i onsdags blev hon färdig arbetsterapeut. Jag är innerligt stolt över hennes prestation, för det ska gudarna veta... att plugga och jobba samtidigt som man som de renoverar är inte många som orkar. MEN hon gjorde det och hon har varit fantastiskt duktig och i morgon ska hon grattas.




På nationaldagen kom min pappa till Paradiset. Mamma misstyckte inte, då han gick hemma och hade "jättetråkigt", så 09.30 hämtades han vid bryggan och sedan gick allt med en farlig fart. Han körde med trimmern, rensade i buskarna och på lä-sidan började han bygga upp kajen som isen raserat... Tack snälla för "lån av pensionär".




Idag har vi varit hemma i stan... Vi startade med solsken och fick ett hejdundrande åskoväder... Nu har solen tittat fram igen och jag har vilda planer (då förstår Ni hur vilt det går till i vårt hus) att duka upp lite att äta på balkongen.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...