söndag 23 juni 2019

Mitt hjärta fullt av glädje.



Vi for till Paradiset på midsommaraftonens eftermiddag. Vi kom just som sommarstugeområdet vi måste åka igenom drog igång firandet med midsommarstång, folkdräkter och spelmän... jojo... där gled vi igenom i mexicanaren. "Bara att gilla läget" sa T när folkmassan skingrade sig för att vi skulle komma fram, igenom och förbi. Jag passade på att vinka lite fint så där som drottningar gör... "Gilla läget" var det ju.


 


Fastän vi ätit lunch så vi höll på att spricka, behövde vi uppenbarligen lite mer...




Och vi fick en fantastisk kväll...




Midsommardagen var nog den blåsigaste i mannaminne... När det var som mest (uppskattar jag ca 17 sekundmeter) slog vågorna upp så dassdörren blev blöt... då... då meddelade sonen, F och F;s bror, att de var på ingång. 
Det blev en guppig och aningen blöt övergång för dem... men de kom, de kramade, de åt, och de är helt fantastiska. 
När de åkte hem... blåste det lika mycket, men solen sken och mitt hjärta var fullt av glädje.


 


Jag har klippt "ny-sådds-gräset" och som alltid blir jag lika förvånad när jag klipper gräs att jag uppenbarligen har allergi. Även denna gång.




Vi har byggt... 
Vi är inte världssnabba. Allt i Paradiset tar tid och det får det göra.




Vi har målat...

 


Vi har även passat på att sitta i solen. Fast denna helg har vi fått leta upp ställen med lä för att inte blåsa av ön.
Som farfar alltid sa när farmor klagade över blåsten... "Det är frånlandsvind", och så är det...Det finns alltid någonstans på ön där det är lä... och där blåser det från land.




Kaprifolen vi flyttade från en tynande tillvaro förra sommaren, blommar.


Och flickorna har fått springa sig trötta...

 


Nu har vi kommit hem... Jag är aningen trött i huvudet efter allt blåst. Ni anar inte hur hög ljudvolymen är i Paradiset när det blåser som det gjort i helgen... löven, vattnet och vinden gör huvudet bedövat. Jag ångrar dock inte att vi åkte... en himla fin midsommarhelg...





Nu väntar en halv pizza och lite tvätt att hänga.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...