onsdag 26 juni 2019

Inte rättvist alls...




Regn... idag går molnen hela vägen från himlen ner i backen och det har regnat till och från hela förmiddagen.
Flickorna och jag vill inte gå ut... Jag fick dra ut dem för att göra toalett, något Julia vägrade göra i det blöta gräset. Så jag få väl ge mig ut med henne om ett tag igen för att se om hon kan huka sig lite.
Själv går jag här hemma och plockar. Nu låter det som om T och jag strör saker omkring oss, det gör vi inte, men det finns alltid något att plocka undan, lägga rätt eller göra rent. Sådant pysslar jag med medan T är på jobbet. Det är skönt för huvudet att göra långsamma saker som inte kräver tankeverksamhet.


 
 


Så var det de där med mat till flickorna.
Savannah har hela tiden fått mindre mat än Julia, då hon har lätt att lägga på sig... Nu när hon är kastrerad får hon ännu mindre och lägger ändå på sig.
Savannah får ca en fjärdedel av Julias mängd. Vid nästa matbeställning ska vi ta vårt vanliga foder till Julia och något med mindre energi till Savannah.
När det gäller blötfoder... (malet kött som vi köper i frusna 1-kilosklumpar)... får Julia 750 g medan Savannah får 250 g. Inte rättvist alls... men nödvändigt.




Statusen på flickorna just nu... Liggande platt på flank.



Må gott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...