lördag 6 mars 2010

"Vad är väl en bal på slottet..."

.
Här sitter jag, MITT i melodifestivalens CENTRUM och får se "spektaklet" via televisionen. Hur korkat är det, när jag skulle kunna sitta mitt i Conventum (där andra chansen sänds ifrån) och se allt "live". Men "vad är väl en bal på slottet" *LER*... Var dock nere på stan i dag och fotograferade lite utanför sista generalrepetitionen. För i kväll "smäller det" och jag återkommer med vad jag tycker.
.

...

..

..

.

.

.
Idag hände något jag inte riktigt fattar hur det hände... äm...*himlar med ögonen* Mina föräldrar funderar på att köpa en ny matta och i vår stad var det en mattbutik som hade 70% på ALLT. Det är vad jag kallar REA. T och jag åkte ner för att "reka" om det är någon idé för mina föräldrar att åka hit och kika på mattor. Vi kom hem med två äkta mattor till oss själva. En Persisk och en Afgansk och hade jag haft mer pengar att roa mig för, då hade jag köpt två mattor till. VAD HÄNDE... det var INTE vad vi planerat, men vi är JÄTTENÖJDA. *LER*
.
.
.

.

.
TantKarins span...
.
.

.


.
Efter mattköpen hann vi med en lång härlig promenad och just nu "hettar" det lite i kinderna efter vårsolens strålar.
.
.

.

.

.
En av de nyinköpta fyndmattorna (som ligger i köket) är redan "provlegad" och godkänd av ALLA våra fyrbentingar.
.
.
Dagens middag... Panerad pangasius, mos, gurkmajonäs och sallad.
.
.

.
Just nu har sonen hemmamatch *håller alla tummarna*, vovvarna ligger i köket på den nya mattan, TantKarin sover i Bönans bur, TantSimone sover på fönsterbrädan i storarummet och T vilar i soffan. Själv ska jag sätta mig tillrätta i fotöljen och invänta MELODIFESTIVALEN, andra chansen... för VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET. *LER*
.
Må gott... Det gör jag.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...