lördag 20 mars 2010

Något har hänt

.
Lördag och melodikrysset var plättlätt *Skrytstöddig som attan*. Solen vräker ner och jag har inte satt min fot utanför dörren idag. *suckar ljudligt* Har haft fullt upp med att stryka, laga mat och fixa med sådant där jag inte hinner på vardagarna.
T har varit den som vallat vovvar idag. Sonen har haft match, de vann *gör vågen JÄTTEDISKRET* och sonen gjorde två mål. *Skitstolt vän moder*
.



Något har hänt med vovvarna... De har ALLTID varit goa och kära med varandra men den senaste veckan har det uppstått en ömhet som inte funnits tidigare. Härom kvällen när Snyggingen låg i sin bädd, bredvid fotöljen där jag sitter när jag ser på tv, började Bönan gå runt och trampa vid honom. Snyggingen sneglade på henne och försiktigt makade han sig så hon kunde smyga ner och lägga sig bredvid honom... VILKET HON OCKSÅ GJORDE. Bönan snurrade några vändor, UTAN att nudda Snyggingen och med en glidande mjuk rörelse vecklade hon ihop sig och lade sig med en ljudlig, nöjd suck bredvid honom i HANS BÄDD.
Där låg de två och tittade på varandra och efter några minuter sov de. I love it. *Ler nöjt*

.

.


.

TantKarin har hittat sovrummets högsta punkt och DÄR ligger hon bra.

.
. .
Risken att få en Dobermanns nos i rumpan är här minimal, i stort sett OBEFINLTIG. Något TantKarin tycker är bra.
.


..

.
Idag har krönlisterna kommit på plats och nu återstår bara för mig att måla dem och även snygga till i taket där T var och "skitade ner".


.-
Nu är det dags att fixa lite kvällsfika och kika på någon DVD. ComHem har STORA problem i vår stad och POFF... så blev det svart i rutan. Å jag som hade sett fram emot en MOFF-kväll och tv-zappning. Nu får det bli STORMOFF och DVD.
,
Må gott... det gör jag.
.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Så härliga bilder!
    Vilket tjusigt par :)
    Karin och Tummen verkar tycka om liknande platser.
    Tummen tycker också om att ligga högt upp och blicka ned :)
    Kanske för att han har kontroll på Kotten då..
    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tjena tjejen!
    Ville bara tala om att jag går tillbaka till blogspot och stängt ner vovvehemsidan av olika anledningar;)

    Sorry att jag väckte dig höromdagen..men tyckte du behövde vakna*haha*

    SvaraRadera
  3. Hejsan Anna... *LER* Det gäller att ha sina vänner när och och sina fiender ÄNNU närmare. Å ligger man högt då har man FULL KOLL.


    Tjoho "nästan granne" Du väckte mig INTE... låg och njöt av lugnet innan uppstigning och frukost och det är HELT OK. *LER*

    Var hittar jag Dig då... Är det samma sida som tidigare`???

    *Kramar om dem*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...