måndag 15 mars 2010

Vi har vår i luften...

.
Det gäller att ta tillvara på alla solminuter vi bjuds på. För oss innebär det att renoveringen får "stryka på foten". MEN det gör inget. *LER nöjt* Vi har haft en härligt solig helg och jag har odlat fräknar.
.
Melodifestivalen... Vet inte längre vad jag ska säga. Drog mitt strå till stacken och röstade på Anna. Inte för att jag tyckte det var den bästa låten, men jag ville inte att Fakir skulle vinna. Då är hon ett klart bättre alternativ. *NÖJD ändå* Å vilken röst flickebarnet har!!!
.

.
Igår var vi ut en vända och lät vovvarna springa på skaren. Prövade om den skulle hålla för mig... DET GJORDE DEN INTE. Snyggingen och Bönan lärde sig snabbt hur de skulle springa för att inte trampa igenom den tunna snöskorpan och fort gick det. Vi hade långlinor på dem, då det är nära till bebyggelse. Vill inte att det ska hända något tokigt. *helgarderar med både bälte och hängslen*
.

.

.
.
Snyggingen tycker bäst om att "leta vovvegodis" i snön, medan Bönan ÄLSKAR att hämta "iskocker" som vi kastar ut. .
.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Nu är det dags för kvällsmackan och ryggläge vid tv:n.
.
Må gott... sol är jättegott.
.

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut med lek i snön! Ser ut att gå väldigt fort också! :) Skönt att våren är på intåg!! Härligt med vårlökar. Ha en bra vecka - kram E

    SvaraRadera
  2. Hejsan...

    Det gick undan må Du tro och både Snyggingen och Bönan var helt slut när vi kom hem. Sov resten av dagen.

    Ha en underbar vecka Du också *LER*

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. Hahaha, Zita är oxå tokig i "iskocker" och allt annat som har med snö att göra - bara man kastar det så hon får försöka fånga det!

    Ser ut som ni haft en underbar dag i solen och vårvärmen - härligt *ler*

    Skall tänka på det du sa, om skrivstil, dock hade jag inte ändrat ngt utan skrivit i ph som jag sedan lade in... tack för tipset :)

    Hoppas du får en härlig onsdag och en bra fortsättning på veckan.

    Ha det gott gumsan!

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. *Skrattar* Tror det där med "iskocker" är en tjejgrej. Snyggingen skiter högaktningsfullt i kockerna och lägger krutet på godiset.

    Önskar även Dig en härlig onsdag och en kanonfin "resten" av veckan.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Jag skulle också kunnat tänka mig ett par tossor i stl 37 :)
    Så härliga bilder du visar!
    Det är så kul att titta på när hundar busar och springer runt.
    De är verkligen levnadsglada!
    Hoppas allt är bra med dig!!
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Hejsan Anna...

    Tack *LER* å tack.

    Här är allt toppen... lite trött men annars bra. Hoppas allt är bra med Dig och magen. *LER*

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...