onsdag 31 mars 2010

Idag har jag fått en idol... *ljuger*

.
Har just kommit in från en lång, slabbig, lerig, blöt och härlig promenad med Snyggingen och Bönan. Vovvarna ligger mätta och belåtna i sina bäddar, jag sitter vid datorn, nyäten, nyduschad med en kopp hett te. Kan det vara bättre. *LER* Jo, det skulle det kunna, om sonen och T vore hemma också. DÅ vore det BÄST.
.

.
Idag har jag skaffat mig en IDOL... *skitironisk*
På vår promenad mötte jag en kvinna med en vovve, modell knähög. Inget skulle ha hänt om inte kvinnan stannade och ville prata. Något jag inte hade lust med då hennes fyrbenta följeslagare VRÅLSTIRRADE på mina toalettnödiga vovvar. Jag försökte bryta samtalet men kvinnan och hennes hårboll ställde sig mitt i gången och fortsatte prata. Hennes hårboll fortsatte att STINT glo ut oss och Bönan tyckte inte det var ok, utan VRÅLADE till mot hårbollen, varpå Snyggingen tyckte det var bäst att hjälpa henne och vrålade ännu högre. Jag morrade (jättehögt) NEJ och ryckte in båda mina MONSTER bakom mig. Kan upplysa om att det kostade hela min kraft då Snyggingen inte väger ett gram under 47 kg. Nu satte sig mina MONSTER bakom mig och kikade fram lite försiktigt, men hennes vovve fortsatte STIRRT. Mina vovvar hade nu en sur matte och vågade inte göra annat än sitta fin bakom henne. *pekar på hela mig*
Ska dock tillägga att jag INTE tycker det är ok att vovvar vrålar till andra vovvar. DET jobbar vi på.
Jag bad kvinnan att flytta lite på sig så vi kunde gå förbi, men det fanns inte på hennes karta just då, utan hon fortsatte att prata om hunduppfostran... Nu surnade jag till och sa att "det kanske vore bra om hon bröt utmaningen hennes vovve höll på med", men SI DET VAR INTE någon utmaning utan han vill bara leka. IDIOT! Upps, sa jag det... *ASG*
Nu kom det en annan kvinna med en pojktax bakom mig. Hon gick i rask takt förbi oss. Snyggingen och Bönan bara tittade lite försiktigt på taxen och den tittade tillbaka lika försiktigt. Inte ett ljud hördes från någon av vovvarna, men när taxkvinnan passerat oss säger hon högt och tydligt (det är nu hon blev min idol) "min hund har STOR respekt för dobermannhundar". HERREMINSKAPARE... kvinnan kan prata- och förstår hundspråk. Visste inte att hundar kunde olika raser. Jag har varit helt övertygad om att de endast går på energi, kön och vem som är flockledare.
Nu svara "blokadkvinnan" att "nästan alla hundar är rädda för dobermann". Här kunde jag inte hålla mig längre utan svarade min "nyblivna idol" och "blokadkvinnan" att... "Om det inte är så att Ni kan förstå vad Era hundar säger, misstänker jag att det är era egna rädslor och fördomar ni lägger över på Era hundar och talar för dem". Min "idol" gick med raska steg från oss och "blokadkvinnan" flyttade nu vänligt på sig så vi kunde passera henne. Vem vet, i sommar kanske hon sitter och fikar på vår gräsmatta och pratar hunduppfostran. *LER*
.

.
Farlig SnyggÅke *ASG*


.
Lika farlig BrunBöna *ler skitgulligt*
.

.
TantKarin tar skydd i cykelkorgen.
.

.
Nähä gott folk. Nu har jag fått "lätta på trycket" och berätta om min förmiddag, nu är det dags att gå och lägga in sill.
.
Må som GODIS... JÄTTEGOTT.
.

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Hihi en sån grej!!
    Skönt att den vettiga kvinnan kom förbi precis!
    Föstår att hon blev din idol *S*
    Karin är för söt!
    Tummen har en förkärlek för korgar och lådor också.
    Det var svårt att packa inför flytten för varje gång jag satte ihop en flyttkartong så hoppade han direkt ner i den.
    så det tog lite längre tid med packandet :)
    Hoppas att ni får en mysig påskhelg!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan *LER*

    Vet inte om "min idol" var så himla vettig... men prata hundspråk kunde hon tydligen *avis*

    TantKarin låter inte en låda, korg eller kartong vara oundersökt. Allt ska kollas och sniffas på.

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha!

    Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta över hur folk tänker om dobbisar...

    Tänk om dom visste det vi vet ;)

    STooooRA STyyyyGGA DoooberMaaanns... usch och fy :P

    Hoppas du och dina monster får en riktigt härlig påsk!

    *KraaaaM*

    SvaraRadera
  4. *Flinar* Asch...jag har redan idiotförklarat dessa kvinnor, som förövrigt även använder FLEXIKOPPEL... *värsta hatobjektet*
    Jag vet vad jag har i min koppelände ÄVEN om jag inte pratar vovvesrpåk. *nöjd*

    *KRAMAR om´na och önskar glad påsk*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...