onsdag 5 januari 2011

HotDog och fruktsallad

.
Isses vilket snöoväder det är *pekar mot fönstret* Snart har vi inte någotstans att lägga snön. Högarna vi skottat utmed garageuppfarten är så höga att jag inte får upp mer, så i morgon ska T "raka" in högarna längre in på gräsmattan. Han ska också skotta av altantaket, för att vi ska få in mer ljus i rummet. Nu är det "natter" hela tiden där inne. Å VEM VILL HA DET?!?!
.

 
.
Just nu har vi en "HOTDOG" här hemma. Vi blir lika förvånade VARJE gång det sätter in... Snyggingen PIPER, suckar, suktar, piper ännu mer och ylpiper när det är som värst. Japp, just nu är han HOT som bara den och det beror på en lite honungsfärgad labradorflicka några kvarter bort... Hon är just nu SKITSNYGG och då gäller det för en lite dobermannkille att hotta till sig en aning och tala om att man finns. För som VANLIGT tror han att hela hundvärldens fortbestånd hänger på honom. Får inte han "komma till" och göra sitt... då dör ALLA (och det är på fullaste allvar) hundar ut. Så enkelt är det.
Tur är väl att han är lite av en finsmakare och inte ylpiper efter alla löptikar, utan han väljer noggrant vilka som är värda att sprida sina gener för. Sååååååååå... vi försöker tömma hans sinne och energi så mycket det bara går och igår tog jag keps OCH mössa på för att ta en redig promenad på ca 2 timmar och 20 minuter med att pulsa i snö HELA vägen. Anledningen till keps och mössa är att jag har ingen mössa med skärm och ingen keps som är varm. Det är jobbigt med glasögon och nederbörd, därav kepsen. Sonen tycker inte att jag tillhör de hippaste när jag är klädd på detta vis... men JAG SER utan blöta glasögon. Vill dock tillägga att promenaden med snöpulsande hjälpte INTE. Pipet fortsatte så fort vi kom in. Idag är det betydligt bättre och han har sovit nästan hela dagen. *pustar ut*
.
.
.

.
Häromdagen hade vi besök av Bönan och hennes flock... Det var jobbigt för vovvarna att träffas och INTE få busa, men lite kärlek på mattan i köket var mysigt både för vovvarna och tvåbentingarna.
.
.

.
Idag när jag var ute och handlade träffade jag en kompis som jag beklagade mig lite för ang. allt gott jag tryckt i mig under julen och jag sade att jag ska inte göra så mer. Hon skrattade och sa... "Det är inte det Du äter mellan jul och nyår, som gör att Du lägger på Dig. Det är det Du äter mellan nyår och jul som gör Dig mjuk och trind". Nu, är det mellan nyår och jul och det är bara att ta tag i mjukheten och ikväll blir det fruktsallad UTAN glass.
.
.
Nu go´vänner är det dags för mig att plugga lite.dd
.
Må gott... fruktsallad ÄR gott OCH nyttigt.
.

3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Som alltid lika fina bilder!
    Vi i flocken Tackar så jättemkt för all underbar mat,det är som julafton varje gång fast bättre;O))

    Hoppas ni har de gott!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. ....ja stackars "lilla" snyggingen, inte lätt när det finns så mycket lockande dofter! ;)

    Hoppas att det går bra med pluggningen och att du hinner vara lite ledig! :)

    Må så gott i snöyran!!!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  3. Hejsan "flocken"

    Varsågod och Tack för de fina orden

    *KRAMAR om`na*

    Hejsan Maria...

    Jorå, han har många goda dofter som lockar.
    Å pluggningen går bra. Idag har jag haft en "ledig" dag utan att hänga över böckerna.

    Må gott
    *KRAMAR om``na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...