söndag 30 januari 2011

Marknadsgodis är gott

-
Några dagar om året håller vi oss från innerstan och det är när Hindersmässan drar igång. Det är helt hysteriskt vad rörigt det är med ALLT dessa dagar. Inte en parkering och knallar så långt ögat når. T, förvånade mig och kom hem med marknadsgodis och det uppskattades. Han svängde förbi med cykeln och brände av hela 50 riksdaler på njutninsfaktorn och jag lovar... de var färska och HELT underbara.
.

.
Vi har hunnit med promenader i solen... eller rättare sagt, T har gjort det. Själv har jag fixat och pluggat och bakat. Lite för rått och kyligt för mig att vara ute just nu och kunna känna att det är trevligt. Därav inneaktiviteter för mig. *Rätt nöjd ändå*
.

.

.
Igår hann vi med att gosa lite med den där Dorisen. Snyggingen var inte med utan fick vara hemma. En snabb fika, "Doriskärlek" och iväg.
.
.
Förra veckans vinst var ett frispel på något av det som ligger i "lördagsgodispåsen". *hoppar och jublar* Allt som inte går back är bra och förhoppningsvis har vi vunnit mer denna helg. Har inte hunnit kolla än... såååååååååå... vi kanske är miljonärer. *håller alla tummarna* Då renoverar vi badrummet DIREKT. Vi var och kikade på ett nytt handfat idag och det säger jag bara... KOM INTE OCH SÄG ATT JAG HAR BILLIG SMAK, för det där rackarns lilla handfatet som föll mig i smaken kostade UTAN blandare, lite över 6000:-, så då förstår Ni att vi måste vinna MASSOR.
.
.
Idag har vi invigt grillen för i år. Det var HIMLA gott och grillosen låg som en sommardimma över kvarteret. Nu får sommaren komma när den vill... jag är beredd.
.
.

.

.

.
Nu go´vänner är det dags för mig att baka ut en deg och se till att vi har bröd till frukost.
.
Må gott... Det gör jag.
.

5 kommentarer:

  1. Jag som gasade förbi Örebro så fint idag...att jag missade lukten av nygrillat ..Det kan jag inte förstå;O)))

    Ha det gott och må så gott;O)
    Det gör hela våran flock
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, vad gott med grillat! :)))

    Du har en utmaning att hämta hos mig!
    Må väl och var rädd om dig!!!
    KRAMAR♥

    SvaraRadera
  3. Nämen sikken bra idé, att grilla lite gottigottgott :)

    Håller tummar och tår att ni vinner lite money ^.^

    Kramen <3

    SvaraRadera
  4. ....om du vill har du en utmaning att hämta hos mig!

    Hoppas att allt är väl med er!!!
    Må så gott!!!
    KRAMAR♥

    SvaraRadera
  5. Hejsan och ISSES vad dagarna rusar. Har inte varit ute och bloggat på ett tag och ej heller hunnit kika in och kollat om jag fått några kommentarer... Nu är jag här och SJÄLVKLART Maria vill jag kika på utmaningen. *KRAMAR om´na*

    Å kul Carina att Du tyckte vår idé om grilla i slutet på januari... *KRAMAR om´na också*

    Å den där Anettskan... skyll sig själv *Flinar* om Du åkte förbi utan att komma i och äta. *Delar ut tredje kramen*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...