lördag 1 januari 2011

Med förhoppning om "matras"

.
Idag är jag trött... Kom i säng vid 02.30 och det straffar sig idag. *Gäspar diskret* Igår hade vi gäster och vi var elva runt bordet, sju vuxna och fyra barn. De där små människorna tyckte det var toppen med alla djur och Snyggingen och Tanterna blev "gosade" hela kvällen. Snyggingen som låg under bordet när vi åt middag, med förhoppning om att någon godsak skulle trilla ner, fick sällskap av fyra kelsjuka barn från 2½-9 år gamla. Snyggingen blev pilla på, kramad och klappad och han misstyckte inte. Idag är han dock SKITTRÖTT och gör inte många knop från sin bädd under trappen.
Tanterna är lika trötta de. Tror inte de fått leka och busa med fjädervippor så här mycket på länge.
.

.

.

.
Under bordet var bästa platsen för "matras" från småfolket och då är det väl dumt att ligga någon annanstans. Med facit i hand... DET LÖNADE SIG.
.
.

.
Nu go´vänner är det dags att fixa lite att äta...
.
God Fortsättning på det Nya Året.
.

4 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Hoppas att ni haft en skön och fin helg! Läste om din pappa och hoppas att han kryar på sig och blir bra snart!!! ♥

    Bilderna på era små älsklingar är som vanligt jättefina!!!

    Önskar även dig en god fortsättning på det nya året!!!
    Må gott och var rädd om dig!!!
    KRAMARomDIG!

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen och tack ännu en gång för de fina orden.

    Helgen har varit fin, men vi sitter fortfarande som på nålar och är oroliga.

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. GOD FORTSÄTTNING TILL ER =)

    Kraam fr grannstaden ( nu har jag & min mobil haft vilopaus, men nu är jag åter ute ivärlden igen)

    Fr en som ser fram emot 2011 =)

    SvaraRadera
  4. Jamen god fortsättning till Er också. Å vilken tur att vilan är över...för då hör jag av mig.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...